Acasă Actualitate Închirierea Sălii Baroce a Muzeului de Artă Timişoara s-a făcut legal. Patrimoniul...

Închirierea Sălii Baroce a Muzeului de Artă Timişoara s-a făcut legal. Patrimoniul instituţiei nu a fost afectat

DISTRIBUIȚI

head-full-14Cineva, din nou, a mâncat „de dulce”. Când eşti timişorean, cu spirit de ne-securist, care nu doreşte să moară vecinul ca să-i ia capra, vorbeşti. Cât mai urât la adresa oraşului, cât mai „adânc” pentru ca să-l umpli cu propriile-ţi mizerii.

Foarte interesant este faptul că împroşcarea cu mizerii în faţa Timişoarei se face afectând clar, la obiect, demersul de obţinere a statutului de Capitală Culturală Europeană. Dacă ai dovezi concrete că cineva a atentat la legalitate şi te simţi jurist în calomnii, te adresezi instituţiilor legale, pe care le sesizezi cu privire la săvârşirea unor „crime” la adresa oraşului tău „drag”. Când nu ai dovezi, dar vrei să demolezi totul în furia-ţi de necuprins, şi când te simţi mic-mic şi neînsemnat, dai câte-un pont pe oriunde, în spaţiul public, dar nu în mediul instanţelor juridice. Ca să nu fie denunţ calomnios, pentru că ar fi penal.
Televiziunile bucureştene au avut subiect de week-end, legat de un eveniment care a avut loc la Muzeul de Artă Timişoara şi care a devenit, după modelul „palmişoara” sau „semaforişoara”, un fel de „nunta din palat”. Nu contează că din nou Timişoara este atacată cu mizerii mincinoase în pragul deliberărilor pentru candidatura de Capitală Culturală Europeană. Dimpotrivă: acum este momentul să se zdrobească totul, chiar dacă i s-ar face un imens rău oraşului şi sutelor de mii de timişoreni care nu merită putregaiul unei mâini de invidioşi incapabili de mai mult, care sunt perdanţi pe linie în ceea ce au lăsat în urma lor.
Muzeul de Artă Timişoara susţine că evenimentul care s-a desfăşurat în Sala Barocă şi care a creat satisfacţia „intelectuală” a unor oameni de „cultură rasată”, a fost legal şi nu a creat prejudicii de niciun fel instituţiei şi patrimoniului.
„Ca urmare a unor informaţii eronate apărute recent în spaţiul public, după evenimentul privat organizat în ziua de 25 august a.c. în Sala Barocă a Muzeului de Artă Timişoara (MArT) şi în vederea informării corecte a publicului, instituţia noastră doreşte să aducă următoarele precizări:
Evenimentul privat la care se face referire s-a desfăşurat în deplină legalitate, iar patrimoniul muzeului nu a fost prejudiciat sub nicio formă şi nu s-au încălcat normele de conservare a patrimoniului. În susţinerea acestei afirmaţii aducem următoarele argumente:
– potrivit articolului nr. 14, alin. 2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Muzeului de Artă Timişoara, activităţile instituţiei sunt finanţate din bugetul Consiliului Judeţean Timiş, precum şi din veniturile proprii obţinute pe baza serviciilor oferite de muzeu, ca de exemplu: închirierea de spaţii expoziţionale, ÎNCHIRIEREA SĂLII BAROCE, închirierea holurilor şi a subsolului clădirii;
– tarifele pentru serviciile prestate de Muzeul de Artă Timişoara au fost aprobate prin Hotărârea nr. 223 din 16.12.2015 a Consiliului Judeţean Timiş, iar acestea prevăd, între altele, ÎNCHIRIEREA SĂLII BAROCE PENTRU EVENIMENTE ORGANIZATE DE PERSOANE FIZICE. Tariful de închiriere a Sălii Baroce pentru evenimentele persoanelor fizice este de 4.000 RON/eveniment, la care se pot adăuga alte cheltuieli stabilite în baza hotărârii mai-sus menţionate;
– evenimentul privat la care se face referire a fost aprobat de către conducerea MArT în baza hotărârii mai-sus menţionate. În urma solicitării domnului Marcel Martinaş înregistrată cu nr. 1263 din 19.08.2016 a fost încheiat contractul nr. 39/22.08.2016 între Muzeul de Artă Timişoara şi domnia sa, având ca obiect închirierea Sălii Baroce şi a holului mare pentru desfăşurarea unei recepţii inspirate din tematica filmului The Great Gatsby în ziua de 25.08.2016;
– partea contractantă a respectat toate prevederile înscrise în contractul încheiat cu Muzeul de Artă Timişoara, organizatorii fiind înştiinţaţi de condiţiile de utilizare a spaţiului. Evenimentul a fost onorat de personalităţi marcante, artişti, oameni de afaceri, antreprenori, medici, farmacişti;
– evenimentul a fost supravegheat pe toată durata desfăşurării lui de personalul muzeului (muzeograful de serviciu, doi supraveghetori), de doi agenţi de pază din partea Direcţiei de Prestări Servicii Timiş şi de organizatori;
– în Sala Barocă nu s-a intrat cu mâncare şi nici cu băuturi, iar tortul, alături de care s-au fotografiat sărbătoritul şi invitaţii, a fost o machetă;
– în incinta instituţiei nu s-a utilizat foc deschis în nicio împrejurare, nu s-au folosit lumânări, artificii, sfeşnice, torţe ori alte obiecte cu foc deschis; lumânările folosite ca elemente de decor au fost pe bază de baterii;
– în incinta muzeului nu s-a fumat, iar ţigara electronică ce apare în materialul video de prezentare a fost folosită exclusiv pentru realizarea cadrelor de montaj ale videoclipului, pentru a recrea atmosfera specifică anilor `20.
Asemenea evenimente private se desfăşoară în mod curent în marile muzee din lume (de exemplu, sălile de patrimoniu ale Palatului Belvedere şi ale Muzeului Schonbrunn din Viena, ca să menţionăm doar două exemple notabile).
Muzeul de Artă Timişoara respinge acuzaţiile, insultele şi defăimarea create prin răspândirea de informaţii false şi rămâne în continuare o instituţie deschisă către marele public, în conformitate cu Legea Muzeelor şi Colecţiilor Publice nr. 311 din 2003 şi a bunelor practici europene contemporane”, arată comunicatul Muzeului de Artă Timişoara.

 

*****

PS! Dacă soţii Victor şi Simona Neumann ar pleca din MArT, au porţile deschise la Comisia Europeană şi la universităţi occidentale, Timişoara rămânând în pierdere. Dar cei care „au turnat” venin, nu au unde pleca, decât acasă, pentru că s-au auto-respins din adevărata cultură.

Comentarii

comentarii