Acasă Economic Înţelegerea profilului consumatorului din alte pieţe – un factor esenţial pentru succesul...

Înţelegerea profilului consumatorului din alte pieţe – un factor esenţial pentru succesul exportatorilor români

DISTRIBUIȚI

 Peste 80% din exporturile României în primul trimestru al anului 2012 au mers către ţări din Europa, conform Institutului Naţional de Statistică. Cu toate acestea, ţările BRIC, precum China, Brazilia, sau India beneficiază de pieţe interne de desfacere cu un potenţial care atrage cei mai mari exportatori ai lumii. 

Cei care înţeleg profilul consumatorului din economiile emergente şi reuşesc să se plieze pe obiceiurile de consum în continuă schimbare ale acestor pieţe sunt exportatorii care au cel mai mult de câştigat în prezent. Pentru a veni în sprijinul exportatorilor şi al companiilor B2C, Ernst & Young a lansat un instrument de modelare a profilului consumatorilor din cele mai mari pieţe de desfacere, pe baza unei cercetări desfăşurate în 33 de ţări, de unde au fost extrase date, privind: loialitatea faţă de brand, modalităţile de informare, factorii care influenţează decizia de cumpărare, modurile preferate de plată şi serviciile post-vânzare, din partea a 25.000 de respondenţi. Exportatorii români care doresc să analizeze posibilităţile de poziţionare pe pieţe, precum Brazilia sau China, sau să înţeleagă evoluţia obiceiurilor de consum pe pieţele europene unde exportă în prezent, pot accesa gratuit instrumentul Ernst & Young Consumer Barometer pentru: realizarea unei analize comparate a 10 categorii de produse şi servicii din 33 de ţări; personalizarea informaţiilor existente pe zona lor de interes; realizarea unui profil al consumatorului pe baza unor criterii de: locaţie, vârstă, gen şi venit; identificarea produselor şi serviciilor preferate de publicul ţintă pe baza profilului consumatorului şi a canalelor utilizate de acesta pentru cumpărare; observarea simultană a până la 5 tendinţe în comportamentul consumatorilor pe baza metodei comparative directe.

Studiul „This time it’s personal: from consumer to co-creator”, care stă la baza acestui instrument a relevat că, pentru a prospera, companiile va trebui să acorde o atenţie deosebită felului în care comunică sau interacţionează cu consumatorii. Acestea trebuie să se asigure că sistemele lor de comunicare sunt suficient de moderne pentru a se adresa consumatorilor în felul în care aceştia aşteaptă, prin utilizarea unei game diverse de instrumente media. Astăzi, mai mult decât oricând, consumatorii doresc sa poată exercita o influenţă directă asupra companiilor, depăşind rolul de simpli cumpărători, prin revendicarea rolului de co-participanţi la crearea produselor. Organizaţiile care vor avea o abordare interactivă în relaţia cu consumatorii vor putea să obţină strategii eficiente de dezvoltare a produselor şi vor putea alimenta sentimente de proprietate care stimulează loialitatea faţă de marcă. Reţelele de socializare joacă un rol esenţial în creşterea notorietăţii micilor companii într-un mod economic eficient. În acelaşi timp, companiile trebuie să fie conştiente de faptul că, astăzi, consumatorii folosesc internetul nu doar pentru cumpărături, ci şi pentru a se documenta înainte de a lua o decizie. Este, astfel, absolut necesar ca ele să vină în întâmpinarea acestor nevoi de informare care modelează decizia de cumpărare, prin canalele preferate de consumator, şi nu prin cele tradiţionale, pe care organizaţiile preferă să le folosească datorită gradului mai mare de control al dialogului.

Comentarii

comentarii