Peste 80% din exporturile României în primul trimestru al anului 2012 au mers către ţări din Europa, conform Institutului Naţional de Statistică. Cu toate acestea, ţările BRIC, precum China, Brazilia, sau India beneficiază de pieţe interne de desfacere cu un potenţial care atrage cei mai mari exportatori ai lumii.
Cei care înţeleg profilul consumatorului din economiile emergente şi reuşesc să se plieze pe obiceiurile de consum în continuă schimbare ale acestor pieţe sunt exportatorii care au cel mai mult de câştigat în prezent. Pentru a veni în sprijinul exportatorilor şi al companiilor B2C, Ernst & Young a lansat un instrument de modelare a profilului consumatorilor din cele mai mari pieţe de desfacere, pe baza unei cercetări desfăşurate în 33 de ţări, de unde au fost extrase date, privind: loialitatea faţă de brand, modalităţile de informare, factorii care influenţează decizia de cumpărare, modurile preferate de plată şi serviciile post-vânzare, din partea a 25.000 de respondenţi. Exportatorii români care doresc să analizeze posibilităţile de poziţionare pe pieţe, precum Brazilia sau China, sau să înţeleagă evoluţia obiceiurilor de consum pe pieţele europene unde exportă în prezent, pot accesa gratuit instrumentul Ernst & Young Consumer Barometer pentru: realizarea unei analize comparate a 10 categorii de produse şi servicii din 33 de ţări; personalizarea informaţiilor existente pe zona lor de interes; realizarea unui profil al consumatorului pe baza unor criterii de: locaţie, vârstă, gen şi venit; identificarea produselor şi serviciilor preferate de publicul ţintă pe baza profilului consumatorului şi a canalelor utilizate de acesta pentru cumpărare; observarea simultană a până la 5 tendinţe în comportamentul consumatorilor pe baza metodei comparative directe.
Comentarii
comentarii