Acasă Actualitate Magistrala verde – Calea Șagului a rămas la stadiul de ”viziune”, după...

Magistrala verde – Calea Șagului a rămas la stadiul de ”viziune”, după ce Primăria Timișoara a sistat inexplicabil executarea contractului

DISTRIBUIȚI

Primăria Municipiului Timișoara invita, în luna noiembrie a anului trecut, cetățenii care utilizează Calea Șagului și bulevardul 16 Decembrie 1989 să își exprime opiniile legate de calitatea drumurilor, pistelor, trotuarelor și ce probleme întâmpină de zi cu zi pe aceste bulevarde.

Primarul Dominic Fritz vorbea atunci de a doua investiție majoră pentru Timișoara, după regenerarea zonei Traian, respectiv realizarea unei Magistrale Verde Calea Șagului, care ar fi trebuit să schimbe fața mai multor cartiere.

Dezbaterea venea după ce, în luna septembrie 2022, Primăria Timișoara anunța firma care câștigat licitația pentru serviciile de proiectare a „Magistralei verzi – Calea Șagului”: F.I.P. Consulting, din București, sectorul 3. Este vorba de un contract de 986.900 de lei, fără TVA, cu o durată de 10 luni pentru proiectare, la care se adaugă alți trei ani pentru asistența tehnică pe șantier. Astfel, între Piața Küttl și Shopping City ar fi urmat să fie reabilitați trei kilometri de drum, trotuare și piste de bicicletă.

Proiect “Magistrala Verde”, despre care primarul Fritz ne spunea anul trecut că nu-i un experiment ci “cel mai ambițios și vizionar proiect de regândire a modului in care ne deplasam in oraș”, a rămas o… viziune.

”Proiectul acesta trebuia să-l vedem măcar pe hârtie, acum, în august, dar ce să vezi, ghinion, mai trebuie să așteptam… Cât? Nu se știe și va explic imediat de ce…

Așadar, Contractul pentru serviciile de proiectare (faza DALI și Proiect Tehnic), plus asistență tehnică din partea proiectantului în valoare de 986.990 lei, fără TVA, a fost semnat in 3 octombrie 2022.

Ordinul de începere a fost dat în 17 octombrie 2022, durata de execuție a documentației fiind de 10 luni de la aceasta dată.

Prin urmare, acum în august se împlinea termenul contractual privind predarea documentației / avize.

Contrar celor stipulate în contract însă, în loc de DALI + PT și avizele aferente conform Certificatului de Urbanism, avem în schimb o sistare a acestui contract.

Din informațiile pe care tocmai le-am primit, la solicitarea proiectantului, încă din martie anul curent, primăria fără să zică nici pâs, a sistat pur și simplu executarea contractului.

Ce mi se pare scandalos este faptul că sistarea nu ar opera până la o anumită dată, ci până la obținerea avizelor de către proiectant, în condițiile în care în contract s-a prevăzut termenul de 10 luni pentru elaborare DALI+PT și obținere avize!

Știți vorba aia, pentru unii mumă, pentru alții ciumă?! In cazul asta nu o sa-l auzim pe primar lăudându-se ca aplica penalități de întârziere… Au rezolvat-o, “sa fie bine ca sa nu fie rău”… pentru proiectant, desigur!”, spune consilierul local Roxana Iliescu.

Încă de la lansarea proiectului, Ștefan Sandu, consilier local PNL, spune că nemulțumit de proiectul de transformare a Căii Șagului în „magistrală verde”. Acesta spune că în Munchen și Frankfurt, de exemplu, pe drumurile principale nu se fac „experimente verzi”. În schimb, acolo, căile principale ar fi gândite pentru „ieșirea/intrarea cât mai fluidă a mașinilor din oraș”.

Comentarii

comentarii