Acasă Administraţie MARIAN-CONSTANTIN VASILE (PNL): La Făget, podul de piatră s-a cocoşat, iar CJ...

MARIAN-CONSTANTIN VASILE (PNL): La Făget, podul de piatră s-a cocoşat, iar CJ trece peste el cu gabarit depăşit

DISTRIBUIȚI

pod-faget bConsiliul Judeţean Timiş, prin Direcţia de Administrare Drumuri şi Poduri Judeţene (DADPJ) a stricat mai mult podul, iar când a văzut ce-a făcut, şi-a luat tălpăşiţa şi i-a pus în braţe primarului din Făget sarcina de a se ocupa de pod

Podul de la Făget, care face legătura cu judeţul Arad, poate duce în spate vehicule cu un gabarit de 22 de tone. Timpul a trecut peste el şi ar avea nevoie de reparaţii, lucru dovedit şi prin faptul că în această vară traficul a fost restricţionat pe el, întrucât, potrivit celor din DADPJ Timiş, ‘este o stare tehnică precară (…). Traficul de marfă are restricţie, toţi cei care sunt sub 22 de tone pot circula. Pentru consolidarea podului s-a luat decizia aceasta’.
Ce găsim acum la faţa locului? O situaţie ciudată şi un primar al Făgetului (Marcel Avram) extrem de supărat, pe bună dreptate, că podul care traversează Bega se prăbuşeşte. Edilul a solicitat Consiliului Judeţean în repetate rânduri să fie lăsat să repare podul, dar cei de la CJT i-a spus că vor ocupa ei de această treabă şi că vor repara ei obiectivul, prin DADPJ. Şi s-au ocupat, până l-au stricat mai rău, după care l-au lăsat în bătaia vântului.
Conform legii, drumurile judeţene sunt gestionate în interiorul localităţilor de Consiliile Locale (CL), cu excepţia oraşelor. Asta înseamnă că DJ 682, care trece prin Făget, e gestionat în interiorul localităţii de CL Făget.
‘Cei de la Drumuri Judeţene, în frunte cu directorul Tătar, până acum câteva zile au spus că ei gestionează drumul, nu CL şi Primăria Făget, şi au început să facă tot felul de demersuri, iar când s-a îngroşat gluma, zilele trecute,  au trimis o Adresă cum că nu se mai ocupă ei de pod (DADPJ-CJT), ci cei de la CL şi Primăria Făget.
Podul suportă 22 de tone, iar ei trec cu camioane de peste 40-50 de tone. Cei de la DADPJ au venit cu supoziţia că dacă ei scot nişte pavaje din pod, atunci se măreşte rezistenţa podului şi vor putea circula camioane chiar mai grele, de peste 40 de tone. Au săpat să găsească pavajele şi şi-au dat seama că acestea nu există, ceea ce înseamnă că ei nu puteau să întărească construcţia, podul, şi au săpat degeaba, fără nicio autorizaţie. Ordinul de lucrări a fost dat de DADPJ-CJT, numai că potrivit legii, ei nu ai nicio atribuţie acolo.
Aşadar, au spart, şi-au dat seama că nu au găsit pavajele şi au plecat. Acum, primarul de Făget a primit Adresa potrivit căreia de acum înainte se ocupă el de pod, el care sesizase de nenumărate ori faptul că e atribuţia sa să facă acest lucru. Mai mult decât atât, când s-a lucrat la pod s-a pus un strat de răşină menit să întărească podul. Ei spărgând podul, au distrus şi stratul de răşină, adică au lăsat mai rău decât a fost. Primarul le-a dat amendă (constructorului care a lucrat acolo cu acordul DADPJ) de 20.000 de lei şi le-a spus că dacă nu repară stricăciunea în 48 de ore le măreşte amenda la maximul admis, 100 de mii de lei’, explică Marian-Constantin Vasile, consilier judeţean PNL.
Primarul are, însă, o problemă: podul e spart şi toţi au fugit şi acum i-au predat lui problema. Adică, i-au spart şi podul şi l-au lăsat şi cu paguba în braţe.
‘Întrucât podul a fost practic deteriorat, rezistenţa e şi mai şubrezită, dar se va trece peste el cu încărcături de 50 de tone şi-l vor strica şi mai mult’, spune Marian-Constantin Vasile.
Comportarea celor de la PADPJ-CJT este similară cu cea a doctorului Ciomu: un nepriceput se apucă să taie, respectiv, să repare, dar mai mult strică, iar când vede că e incapabil mai departe, pur și simplu, lasă lucrul mai stricat l-au aflat și pleacă. Parcă au fost aventurieri, căutători de comori, care, dezamăgiți că nu au dat peste castana de aur, lasă pârjol în urma lor.
Rămân câteva semne de întrebare: de ce s-au băgat cei de la CJT să repare podul, dacă știau că nu e treaba lor, ci a primarului din Făget? Au crezut că le pică ceva-n pungă, dar când colo, ce să vezi, nu le-a ieșit socoteala și au procedat mai urât decât pisica? Sau dacă primarul nu e din PSD, trebuie să i se dea peste mâini? Peste acel pod trebuie să treacă oameni în siguranță! Ce putem înțelege noi? Fie că CJT are oameni incompetenți, de la cei care ar trebui să cunoască legile – cine se ocupă de drumurile și podurile județene – până la executanți, fie că șmecheriile pecuniare le-a îngroșat obrazul peste limită celor care se bagă în astfel de mizerii! 

Comentarii

comentarii