Acasă Actualitate Motocicliştii fac legea la Timişoara. Autorităţile dau din umeri

Motocicliştii fac legea la Timişoara. Autorităţile dau din umeri

DISTRIBUIȚI

Faceţi cât mai mult zgomot, nimeni nu vă poate prinde!

Sute de cai putere, zgomot infernal şi curse nebuneşti pe principalele artere ale Timişoarei. Este peisajul dezolant, de zi cu zi, al capitalei Banatului. Poliţia Rutieră Timiş şi două autorităţi în domeniul protecţiei mediului nu reuşesc sub nicio formă să limiteze fenomenul. Dacă în 2009-2010 controalele comune ale Poliţiei Rutiere cu cei de la Garda de Mediu au mai reuşit să bage spaima în rândul motocicliştilor impertinenţi, acum acţiunile concentrate sunt tot mai rare. Motocicliştii s-au prins – au fost doar nişte biete acţiuni de intimidare. Poliţiştii timişoreni de la Rutieră nu-şi fac griji – vine perioada rece şi motocicliştii vor fi tot mai rari pe şosele.

Doar acţiuni la intimidare

Calea Şagului, strada Popa Şapcă şi bulevardele Liviu Rebreanu şi Cetăţii sunt arterele cele mai frecventate de motocicliştii gălăgioşi de la Timişoara. Surse din cadrul Poliţiei Timiş susţin că bikerii sunt aproape de neoprit. „De multe ori, nici nu ajungem să le vedem numărul. Nu are sens să ne luăm după ei, ar fi o pierdere de timp”, ne-a spus unul dintre poliţiştii de teren de la Rutieră. Marian Eperieş, şeful Gărzii de Mediu Timiş, susţine că acţiunile comune cu poliţiştii de la Rutieră sunt, în momentul de faţă, aproape inexistente. „Acţiuni concentrate pe traficul auto şi pe motociclişti, în special, noi, Garda de Mediu, nu prea avem. Anul trecut, când am avut astfel de acţiuni cu Poliţia Rutieră, am întâmpinat mai multe probleme. Am găsit nenumărate motociclete omologate în străinătate, cu tobe de eşapement ştanţate regulamentar, nu puteam să le facem nimic.  Acţiunile erau mai mult la intimidare, cu finalizare concretă nu era niciuna . Pe vreo 20 de motociclişti i-am chemat la audieri, tot la intimidare, un buletin de analiză cu nivelul de zgomot legal nu am putut face niciodată, ci doar o constatare a stării de fapt”, spune Marian Eperieş, şeful Gărzii de Mediu Timiş.

Teoretic, pot fi amendaţi, practica ţine însă cu motocicliştii

Garda de Mediu susţine că acţiunile cu Poliţia Rutieră, pe poluare fonică, s-au cam terminat anul trecut. Poliţia spune, însă, altceva. „Ultima acţiune pe linie de motociclişti a avut loc chiar luna aceasta. Împreună cu cei de la Garda de Mediu şi cei de la RAR am controlat zeci de certificate de înmatriculare, pentru poluare fonică. Soluţii pentru stoparea poluării fonice se pot găsi doar printr-o colaborare strânsă a mai multor instituţii. Din fericire, în următoarea perioadă, vremea ne va fi un aliat şi vor fi tot mai puţini motociclişti pe străzi”, spune comisarul Petru Rumega, şeful Poliţiei Rutiere Timiş. Singurii care au un aparat de măsurare a poluării fonice, la Timişoara, sunt cei de la Agenţia Regională de Protecţie a Mediului Timiş. Cei de aici nu sunt nici ei prea interesaţi de motocicliştii care, zi de zi şi noapte de noapte, tulbură liniştea oraşului. „Ultima acţiune în sensul limitării poluării fonice a fost făcută de Ziua fără Maşini. Nu avem acţiuni cu Poliţia Rutieră. Noi determinăm poluarea fonică, însă, în diferite zone ale Timişoarei. Nu am încercat să urmărim tipul de sursă de zgomot pe care îl fac motocicliştii sau alţi participanţi la trafic. Nici în planul Primăriei Timişoara, de reducere a poluării fonice, nu sunt amintiţi motocicliştii”, spune Doina Marin, comisar de calitate în cadrul Agenţiei Regionale de Protecţie a Mediului Timiş. Teoretic, pentru surprinderea şi amendarea motocicliştilor ce fac un zgomot de nedescris este nevoie de o cameră de luat vederi, un aparat de măsurare a poluării fonice, iar pe baza unui buletin de analiză emis se pot aplica sancţiuni pentru depăşirea nivelului de zgomot. Practic, acest lucru nu s-a făcut niciodată la Timişoara.
 

Comentarii

comentarii