Acasă Economic Opt posturi reduse şi buget mai mic cu 450.000 de lei pentru...

Opt posturi reduse şi buget mai mic cu 450.000 de lei pentru Aeroportul din Arad

DISTRIBUIȚI

Opt posturi din cadrul Aeroportului din Arad vor fi reduse începând din 1 mai, iar bugetul instituţiei pe anul 2011 a fost micşorat cu zece procente, respectiv cu suma de 450.000 de lei, conform unor decizii adoptate, vineri, de Consiliul Judeţean Arad

, transmite MEDIAFAX. Consilierii judeţeni din Arad au votat, vineri, o diminuare a bugetului de venituri şi cheltuieli cu zece procente faţă de anul 2010, dar şi reducerea numărului de posturi din cadrul S.C. Aeroportul Arad S.A, fiind invocate "dificultăţile financiare" ale companiei. Bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat de consilieri pentru 2011 la aeroport este de 4.050.000 de lei, diminuat cu 450.000 de lei faţă de anul precedent. Suma prevede şi o alocare de la bugetul judeţean de 1.500.000 de lei pentru a se acoperi cheltuielile totale preconizate. Cea mai mare parte a cheltuielilor sunt cele cu personalul, respectiv 1.799.400 de lei, în timp ce investiţiile vor fi de 1.080.000 de lei. Proiectul adoptat de consilieri arată că nivelul cheltuielilor şi al veniturilor va fi acelaşi, astfel că societatea nu va avea profit sau pierdere. Totodată, consilierii au aprobat reducerea a opt posturi din cadrul aeroportului, "având în vedere dificultăţile financiare cu care se confruntă aeroportul". Este vorba de un funcţionar de informaţii clasificate, un inginer, un economist, doi agenţi de salvare aeroportuară, un controlor, un contabil şi un zugrav-vopsitor. Numărul total de posturi care rămân este de 66, din care 56 posturi de execuţie şi zece de conducere.

Consilierul judeţean liberal Ioan Cristina din Arad susţinea, joi, că aeroportul a devenit o "gaură neagră" pentru bugetul judeţului şi că în 2010 a avut cheltuieli de 500.000 de euro, fără a mai avea curse de pasageri în ultimul an. "Consiliul Judeţean nu mai poate să susţină această gaură neagră. Anul trecut, aeroportul a avut cheltuieli de 500.000 de euro cu salarii, întreţineri sau alte cheltuieli de personal. Bugetului judeţean trebuie să îi fie luată povara, iar asta se poate printr-o fuziune cu aeroportul din Timişoara. Ministerul Transporturilor a anunţat de un an fuziunea, dar nu face nimic concret şi de aceea cer public să se urgenteze procedurile", spunea Ioan Cristina, care este şi preşedintele organizaţiei judeţene a PNL. Consilierul spunea că ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a avansat posibilitatea ca societatea care va rezulta din fuziune aeroporturilor să aibă două conduceri, una la Arad şi una la Timişoara. "Ar fi o chestiune unică în lume, o decizie aberantă. Nu e normal să fie două conduceri, mai ales când vorbim de apropierea celor două oraşe la o distanţă de câteva minute după ce va fi gata autostrada. Sigur că noi ne-am dori o conducere unică, care să fie la Arad", declara Cristina. Directorul aeroportului, Dan Bălăcel, nu a dorit să precizeze dacă instituţia are pierderi şi care este valoarea acestora, afirmând că va prezenta un raport oficial Consiliului Judeţean. La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Nicolae Ioţcu, spunea că nu cunoaşte care sunt pierderile aeroportului şi că urmează să fie informat. Ioţcu preciza că în suma de 500.000 de euro avansată de Ioan Cristina este inclusă şi achiziţia unei autospeciale pentru stingerea incendiilor.
Aeroportul arădean nu mai are curse de pasageri, decât curse charter şi de marfă, ocazionale.
Sursa: Mediafax

Comentarii

comentarii