Producătorii și-au pregătit cu atenție preparatele, care au fost jurizate de trei specialiști. Salamul tradiţional de Nădlac este produs în zona de sute de ani şi a devenit de-a lungul vremii un brand local. Aproape 30 de producători locali s-au înscris în competiţie. Deşi reţeta este una singură, fiecare are pus deoparte un mic secret…
Pavel Șinca, producător: “Se pune usturoi, se pune sare, se pune chimen. Mai puţin se pune piper şi boia după gust, dulce şi iute. Fiecare salam are secret, adică trebuie să-l afumi cum trebuie, cu fumu rece.”
Gheorghe Zelena, producător: “Eu fac salam din bazna, mangaliţa şi metis. Tai trei porci şi toată carnea o amestec şi pe urma fac salam în maţe groase de vită.”
Juriul a fost format din trei membri din România, Ungaria şi Şerbia, iar pentru a desemna un câştigător, au gustat fiecare salam în parte. Au ţinut cont, însă, şi de mirosul şi aspectul preparatelor.
De-a lungul vremii reţeta salamului de Nădlac a fost îmbunătăţită, iar acum această specialitate nu lipseşte din nicio gospodărie din zonă.
Milan Kelo, organizator: “Acest salam este cunoscut în zona dar mai ales în ţară. Conservarea este exact cum a fost în urmă cu o sută de ani şi acest gust diferă foarte mult faţă de salamul produs industrial sau care este congelat.”
Salamul de Nădlac se vinde cu 60 – 70 de lei kilogramul, iar cumpărători sunt din toate colţurile ţării. Localnicii primesc comenzi inclusiv din ţări învecinate, unde produsul a câştigat diverse premii la competiţii culinare.
Sursa: stirileprotv.ro
Comentarii
comentarii