Un proiect extraordinar de frumos, dar există un impediment major în afara Timişoarei. Pentru ca o ambarcaţiune să poată naviga, este nevoie de un anumit nivel al apei, care poate fi reglat de un sistem de ecluze. La noi, sistemul de ecluze se află la Sânmihaiu Român şi a fost construit în timpul ocupaţiei austro-ungare, iar acum este în regim de conservare. Pentru că nu sunt bani să fie pus pe picioare.
Titu Bojin a anunţat, recent, că a fost la Ministerul Mediului, unde a depus la Direcţia de Investiţii şi la Administraţia Naţională a Apelor Române proiectul pentru barajul de la Sânmihai, care va trebui să fie realizat obligatoriu şi pus în discuţie în acest an.
„Noi încercăm şi o variantă pe fonduri transfrontaliere, dar este necesar acordul şi avizul Apelor Române şi al Ministerului Mediului pentru a putea urgenta realizarea lucrărilor”, spune Bojin.
Până când nodul hidrotehnic de la Sânmihai nu va fi gata, ca să regleze nivelul de apă pe Bega extra-timişoreană, spre Serbia, ne vom plimba cu vaporetele doar prin Timişoara, pe unde se poate trece pe sub poduri. Este un pas înainte. Pe deasupra, doar Timişoara va fi pusă pe harta turistică drept unicul oraş din România (cu excepţia porturilor consacrate) unde se poate plimba lumea cu vaporul, atâta, mic, cât este el. Cu siguranţă, când va sosi primul vaporeto, vor fi voci care vor acuza că nu s-a cumpărat un… iaht.
Comentarii
comentarii