Acasă Actualitate Piloţi de la Carpatair au vrut să decoleze cu gheaţă pe avioane

Piloţi de la Carpatair au vrut să decoleze cu gheaţă pe avioane

DISTRIBUIȚI

Aeroportul Cluj va sesiza AACR

Carpatair: Degivrarea avionului nu era necesara, nu a fost pusa in pericol siguranta pasagerilor

UPDATE: Carpatair închide zborurile şi baza de la Cluj din cauza unui conflict cu directorul aeroportului

 Carpatair a decis astăzi închiderea zborurilor Cluj-Timişoara după o perioadă de 12 ani

Conducerea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), după ce piloţii companiei Carpatair au încercat, sâmbătă şi luni, să decoleze cu avioanele fără să efectueze operaţiunea de degivrare, adică de curăţare a gheţii depuse pe fuzelaj şi aripi. Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX că piloţii companiei au pus vieţile pasagerilor în pericol.

"Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautică Română, după ce piloţii companiei Carpatair au încercat, sâmbătă şi luni, să decoleze cu avioanele fără să efectueze operaţiunea de degivrare, adică de curăţare a gheţii de pe fuzelaj şi aripi. Sâmbătă, pilotul a încercat să îndepărteze gheaţa cu o mătură, ceea ce contravine procedurilor aviatice. Au stat cu avionul la sol până a ieşit soarele şi a topit gheaţa. Luni, cursa spre Timişoara trebuia să decoleze la ora 10.30, dar a decolat la 11.49, tot din cauza piloţilor care au refuzat să degivreze aparatul şi l-au ţinut la soare. Prin refuzul de a degivra avioanele se pun în pericol vieţile pasagerilor, iar noi nu permitem decolarea niciunui avion care nu este curăţat de gheaţă. Pasagerii pot depune reclamaţii la Protecţia Consumatorilor", a spus Ciceo. Potrivit acestuia, operaţiunea de degivrare cu un lichid special costă în jur de 700 – 800 de euro, dar cei de la Carpatair au refuzat să plătească banii. David Ciceo a precizat că decolarea unui avion care nu este degivrat poate duce la tragedii aeriene.
"La Verona, în 1997, a fost o tragedie, după ce o cursă Banat Air s-a prăbuşit şi 50 de oameni au murit după ce pilotul a refuzat să facă degivrarea şi avionul a decolat. Autorităţile de acolo au greşit pentru că au permis decolarea avionului, iar directorul aeroportului italian a fost condamnat la trei ani de închisoare", a afirmat directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. Reprezentanţii Carpatair au declarat corespondetului MEDIAFAX că vor da o reacţie la afirmaţiile directorului aeroportului clujean în cursul zilei de luni.
 
Carpatair: Degivrarea avionului nu era necesara, nu a fost pusa in pericol siguranta pasagerilor
 
"Procedura de degivrare a aeronavei este o operatiune care tine exclusiv de competenta si decizia comandantului aeronavei si se aplica in functie de conditiile meteorologice ale aeroportului de plecare la ora decolarii. In aceasta dimineata (luni – n.r.) vremea la Cluj a fost cu cer senin si temperaturi pozitive, aplicarea procedurii de degivrare nefiind necesara. Mentionam ca aceasta decizie nu a pus nicio secunda in pericol siguranta pasagerilor nostri", se arata intr-un comunicat de presa transmis, luni, de compania Carpatair.
 
UPDATE: Carpatair închide zborurile şi baza de la Cluj din cauza unui conflict cu directorul aeroportului
 
Compania aeriană Carpatair va închide cursele operate pe Aeroportul Cluj, precum şi baza operaţională, din cauza unui conflict cu directorul general al aerogării, David Ciceo, care a declarat luni că piloţii operatorului au încercat să decoleze fără să cureţe avioanele de zăpadă şi gheaţă. "Carpatair va informa autorităţile aeronautice despre abuzul şi atacul la imagine al Aeroportului Cluj şi va solicita despăgubiri aeroportului pentru prejudiciile cauzate de declaraţiile defăimatoare şi insinuările faţă de politica de siguranţă a companiei Carpatair. Se vor solicita despăgubiri şi pentru întârzierea nemotivată a zborului Cluj-Timişoara de azi. Urmare a conflictului grav la care s-a ajuns, Carpatair a decis astăzi închiderea zborurilor Cluj-Timişoara după o perioadă de 12 ani", se arată într-un comunicat al Carpatair. Compania susţine că David Ciceo "încearcă să hărţuiască în disperare Carpatair" din cauza unei plângeri pe care operatorul a depus-o la Comisia Europeană în legătură cu un posibil ajutor de stat de 20 milioane euro pe care Aeroportul Cluj l-a acordat unui competitor al Carpatair. 
 

Comentarii

comentarii