Acasă Actualitate Primăria Timișoara se laudă cu găsirea ”soluției” pentru Pasajul Solventul, un proiect...

Primăria Timișoara se laudă cu găsirea ”soluției” pentru Pasajul Solventul, un proiect ce trebuia să fie deja finalizat

DISTRIBUIȚI

După ani de amânări, Primăria Timișoara se laudă că a reușit să găsească o soluție de compromis pentru obținerea avizului de mediu și a autorizației de construire a Pasajului Solventul. Problemele de contaminare a terenului rămân, dar, în urma consultărilor cu ADR și Agenția de mediu, s-a decis ca proiectul să fie autorizat și executat în 2 loturi diferite.

Primul lot include noul pod și legătura până la Bulevardul Dâmbovița. Al doilea lot va lega Splaiul Titulescu de Strada Gării și va trece peste platforma industrială Solventul. Separarea face posibilă obținerea avizului de mediu pentru pod mai repede, pentru că nu se suprapune cu situl contaminat. Celălalt lot va fi dat în lucru după decontaminare, avizare și autorizare.

Lucrările vor costa aproximativ 220 de milioane de lei.

Conform viceprimarului Ruben Lațcău, un necunoscător al Timișoarei, ”este vorba de cel mai mare proiect al primăriei de la Revoluție încoace, dar și de primul pod nou în Timișoara în ultimii 30 de ani”.

”Această pretenție este ridicolă, în realitate, nu mai puțin de 7 astfel de documentații fiind elaborate și aprobate deja de mult, în perioada Administrației Robu, în Consiliul Local”, spune fostul primar Nicolae Robu.

Conform lui Robu, acestea sunt: ”Documentațiile SF pentru cele 4 poduri, câte unul în amonte, unul în aval de podurile vechi Dragalina, respectiv Eroilor, lipite de acestea, menite să conducă la poduri de trei ori mai late decât cele vechi, elaborate în 2017; în continuare, în 2018-2019, s-au elaborat și documentațiile Proiect Tehnic (PT) pentru aceste poduri și ele au și fost construite efectiv. Documentația SF pentru Podul Jiul, elaborată în 2018; în continuare, în 2019, s-a elaborat și documentația PT pentru acest pod. Documentația SF pentru Podul ISHO, elaborată în 2019; în continuare, în 2020, s-a elaborat și documentația PT pt acest pod. Documentația SF pentru Podul Bobâlna, elaborată în 2019”.

”Dovedindu-se incapabili –el și șleahta din jurul său- să genereze o cât de mică idee de mai bine, măcar și luând act că, de fapt, Administrația Robu a lucrat nicidecum pe genunchi, ci bazat pe o viziune solidă, elaborată de specialiști de excelență, din Olanda și Marea Britanie, după așa-numitul 𝐏𝐥𝐚𝐧 𝐝𝐞 𝐌𝐨𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐔𝐫𝐛𝐚𝐧𝐚̆ 𝐃𝐮𝐫𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚̆ 𝟐𝟎𝟏𝟔-𝟐𝟎𝟑𝟎, pas cu pas au început să vorbească despre toate proiectele pe care nu le-au mai putut opri –adică: tot, dar absolut tot ce vedeți de trei ani că încă mai mișcă în oraș!- ca și cum le-ar aparține, ca și cum ar fi rodul viziunii lor!

Din păcate, însă, o mulțime de proiecte esențiale pentru Timișoara, au fost anulate sau ținute în suspensie, în incertitudine, timp de 1-2 ani, respectiv, cele continuate, derulate cu încetinitorul, să treacă cât mai mult timp de la mandatul Robu, în încercarea de a le crea timișorenilor impresia că ele aparțin Administrației Fritz.

La ora actuală, TOATE cele patru poduri – Solventul, Jiul, ISHO și Bobâlna – ar fi trebuit să fie gata construite, hai să zicem, unele încă în construcție! Dl Fritz ar trebui să dea socoteală în fața Curții de Conturi că atâția ani nu a valorificat SF-urile și chiar PT-urile moștenite! Ori, el se laudă că la un obiectiv – podul Solventul – pentru care i-am lăsat aprobate fonduri europene pentru proiectare – precizăm că, în tradiție, proiectarea era finanțată din bugetul local -, a ajuns după trei ani (!!!) să aprobe SF-ul!”, mai spune fostul primar.

Comentarii

comentarii