Acasă Actualitate S-a lansat campania „Diabetul nu doare”

S-a lansat campania „Diabetul nu doare”

DISTRIBUIȚI

Campania se va desfăşura pe o perioadă de un an, în peste 380 de clinici şi spitale, iar afişele vor fi expuse în peste 300 de locaţii. Totodată, campania se va desfăşura şi online. Lunar, mesajul va ajunge la peste 1.500.000 de persoane.

În Timiş sunt peste 20.000 de diabetici. La nivel naţional, numărul depăşeşte 1.000.000. Campania educaţională „Diabetul nu doare” atrage atenţia asupra importanţei educaţiei, a informării cu privire la factorii de risc şi a metodelor de prevenţie a diabetului.

„Diabetul zaharat este marcat de multitudinea complicaţiilor sale. Rezultatele studiului realizat de CEGEDIM în România în anul 2012 vorbesc despre o prevalenţă medie a neuropatiei diabetice de 43% în rândul persoanelor cu diabet zaharat tip 1 şi tip 2. Cunoscând aceste date, suntem datori să acţionăm imediat, pentru a împiedica apariţia neuropatiei diabetice şi a piciorului diabetic. Mesajul nostru se doreşte a fi un strigăt de alarmă în rândul populaţiei, deoarece de multe ori persoanele se prezintă la medic pentru simptomele neuropatiei diabetice (dureri, arsuri, furnicături, amorţeli ale picioarelor) şi află cu surpriză că au diabet zaharat şi neuropatie diabetică. Ceea ce se poate întâmpla mai departe dacă tratamentul diabetului zaharat şi al neuropatiei diabetice este neglijat, este uşor de anticipat: apar mici răni la nivelul picioarelor care se complică şi care ignorate conduc la amputaţii de deget sau picior. Neuropatia diabetică poate fi prevenită şi tratată, soluţia acestei probleme stă în mâinile pacientului, care fiind informat asupra bolii, acordă atenţie tuturor semnelor şi ţine legătura permanent cu medicul curant”, a precizat Norina Gavan, Country Manager Worwag Pharma GmbH&Co.KG.

Conform datelor statistice, în România, valoarea incidenţei este de aproximativ 64.000 de cazuri noi pe an, iar incidenţa diabetului juvenil este estimată la 262 cazuri noi pe an.

„Domeniul medical este într-o continuă dinamică, iar medicii specialişti trebuie să fie mereu atenţi la noile standarde, reglementări, tehnologii şi medicamente, înainte de a prescrie un tratament sau a recomanda un produs. În ceea ce priveşte automonitorizarea glucozei din sânge, ce reprezintă o parte integrată a tratamentului diabetului zaharat, există numeroase sisteme pe piaţa din România, iar diferenţierea dintre acestea se face în principal după tehologia folosită, ceea ce influenţează semnificativ acurateţea rezultatelor afişate. Un control atent al glicemiei este esenţial pentru prevenirea complicaţiilor pe termen lung favorizate de către diabetul zaharat”, a precizat Anca Ciobanu, Product & Quality Manager, Abbott Diabetes Care.

„Se estimează că diabetul zaharat afectează 4% din populaţia României. Studiile epidemiologice menţionează că o persoană din trei are ca şi complicaţie neuropatie diabetică periferică. Literatura de specialitate numeşte adesea neuropatia diabetică complicaţia uitată a diabetului zaharat. Membri NeuroDiab – Societatea de Neuropatie Diabetică dorim ca persoanele cu diabet zaharat care sunt afectate de neuropatie diabetică să stie că suntem alături de ei în lupta cu această afecţiune. Credem că este important să construim legături între toţi membrii acestei comunităţi (pacient, familia acestuia, diabetolog, neurolog, medic de familie, chirurg, psiholog, educator etc.), astfel încât să ne putem ajuta între noi prin schimburi de experienţă şi informaţii”, a declarat conf. dr. Ioan Andrei Veresiu, preşedintele Neurodiab – Societatea de Neuropatie Diabetică.

Reţeaua Info-Sănătate, Federaţia Asociaţiilor Diabeticilor din România şi Colegiul Medicilor din România, în parteneriat cu Boehringer Ingelheim România, Abbott, Roche Diabetes Care România, Worwag Pharma GmbH&Co.KG şi Societatea de Neuropatie Diabetică au lansat campania educaţională „Diabetul nu doare”.

Comentarii

comentarii