Fundația de Abilitare Speranța Timișoara este implicată în acțiuni de abilitare a copiilor cu diverse dizabilități, de aceea a realizat ABC-ul dascălului care contribuie la creșterea unei comunități incluzive.
Este vorba de Ghidul dascălului din învățământul de masă.
Acest ghid a fost realizat de Fundația de Abilitare Speranța prin proiectul START Incluziune în cadrul TIMOTION9 organizat de Fundația Comunitară Timișoara și Alergotura.
O comunitate puternică e o comunitate care îi sprijină pe cei mai vulnerabili membri ai săi.
Problema este ca cei mai mulți copii cu dizabilități nu frecventează școala sau ajung într-o școală specială și
acest lucru îi separă de ceilalti copii, șansele de interacțiune între cei cu și cei fără dizabilități fiind minime.
Cei care ajung totusi în școlile de masă, nu au personal care să îi sprijine în clasă, nu au curicula adaptată, cadrele didactice nu sunt pregatite pentru a le facilita incluziunea și ajung, deseori, în situații de marginalizare, victime ale unui sistem rigid, neinformat și nepregătit.
Detalii pe www.fundatia-speranta.ro