Acasă Eveniment “Sper ca peste maxim doi ani să circul din Timişoara până în...

“Sper ca peste maxim doi ani să circul din Timişoara până în Vestul Europei integral pe autostradă”

DISTRIBUIȚI

Marius Popovici a parcurs la volanul maşinii 1,5 milioane de kilometri
La autostrada Timişoara-Arad se lucrează de ceva timp. Termenul de dare în folosinţă ar trebui să fie finalul acestui an, iar cel de finalizare, mijlocul anului viitor. Marius Popovici – împuternicitul preşedintelui Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc, în relaţiile cu Austria şi Germania, a însoţit delegaţia de la Rosenheim pe acest traseu. “La un an şi jumătate după începerea lucrărilor, e deja posibilă circulaţia chiar a unui autoturism de la Arad la Giarmata – Timişoara, pe autostradă. Faţă de septembrie 2010, când am vizitat cu delegaţia din Rosenheim, judeţul partener, lucrările autostrăzii la secţiunea Giarmata, lucrările au avansat foarte mult. Din traseul total de circa 40 de kilometri, jumătate din distanţă este asfaltată la nivel de strat Binder (peste acest strat urmează ultimul strat – cel de uzură). Majoritatea podurilor şi podeţelor sunt terminate, urmând a fi executate terasamentele de legătură spre aceste lucrări de artă”, spune Popovici.

“Marea provocare a acestei autostrăzi, în stadiul în care se găseşte astăzi, este volumul mare de terasamente”
Marius Popovici este un cunoscător al drumurilor din străinătate. A parcurs la volanul maşinii nu mai puţin de 1,5 milioane de kilometri, din care mare parte pe autostradă – Timişoara – Stuttgart, Rosenheim, dar şi distanţe mai lungi, cum ar fi Nordul Europei, Amsterdam, Copenhaga, Barcelona şi alte locaţii îndepărtate. “Cel mai spectaculos obiectiv al acestei autostrăzi este, fără discuţie, podul peste Mureş, la Arad – lucrare ce va fi terminată, conform spcialiştilor de la firma PORR – Austria – antreprenori generali – peste circa 6-7 săptămâni, urmând membrana de izolare şi asfaltul aferent. Întrebarea este dacă va fi gata în luna decembrie a acestui an. Răspunsul corect îl pot da constructorii acestei autostrăzi – Astaldi, FCC şi PORR, care, conform graficului de eşalonare a lucrărilor, au termen de finalizare decembrie 2011. Marea provocare a acestei autostrăzi, în stadiul în care se găseşte astăzi, este volumul mare de terasamente – în special terasamentele legătură spre lucrările de artă, care presupun foarte multă atenţie la compactare şi efort manual la aşezarea filtrelor de drenaj la legătura între pereţii de beton şi pământ”, spune Marius Popovici.

Grad seismic mai ridicat…
Deocamdată nu se poate spune o dată sigură de finalizare a acestei lucrări. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, le-a cerut constructorilor să fie gata la timp, deşi nu se ştie dacă acest lucru va fi posibil. Conform contractelor pentru execuţia tronsonului Arad-Nădlac, termenul de finalizare prevăzut este 2013, perioadă când şi partenerii maghiari vor termina ultima porţiune, Mako-Nădlac. “Sper, ca timişorean, ca peste un an şi jumătate sau maxim doi să circul din Timişoara până în Vestul Europei integral pe autostradă. Proiectul autostrăzii Timişoara-Arad a fost întocmit cu respectarea gradului seismic, mult mai ridicat în România faţă de vestul Europei”, a spus Popovici.

 

Comentarii

comentarii