Acasă Actualitate Speranţele de pe Autostrada Vestului. Până la finalul anului s-ar putea să...

Speranţele de pe Autostrada Vestului. Până la finalul anului s-ar putea să trecem graniţa pe autostradă

DISTRIBUIȚI

În curând s-ar putea să ajungem la unguri pe autostradă. Se lucrează de ambele părţi ale frontierei la şoseaua de mare viteză şi se trag speranţe că până la final de an rudele din străinătate vor veni acasă pe „drum întins” de sărbători.

Dar speranţe au mai fost… Se lucrează la autostrada Arad-Nădlac-Mako, unde, conform unor declaraţii neoficiale, la sfârşitul acestui an vom parcurge integral această porţiune de 65 de kilometri. Asocierea de firme Max Boegl-Astaldi se concentrează în momentul de faţă pe lotul Pecica-Nădlac, kilometrul 1 până la 22, unde se poate parcurge întreaga autostradă la nivel de asfalt de uzură, inclusiv mari porţiuni cu parapeţi mediani şi laterali montaţi, cu excepţia zonei de intrare în ţară – kilometrul zero până la kilometrul 1, unde se execută o subtraversare pentru tiruri în zona parcării. „De asemenea, se lucrează la viitorul punct de trecere a frontierei prevăzut conform proiectului şi la construcţii provizorii – containere, până la aderarea României la spaţiul Schengen, când acestea vor fi înlăturate. Tot în această zonă se lucrează la drumul de legătură autostradă – Nădlac, peste 5 kilometri, nodul rutier fiind în mare parte la nivel de asfalt uzură”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere. În ceea ce priveşte cele şase overpass-uri de pe acest lot, acestea sunt complet terminate, constructorii se concentrează pe realizarea rampelor de acces şi coborâre de pe overpassuri. În ceea ce priveşte podeţele metalice, acestea sunt complet finalizate, iar asfaltul este pozat în integralitate peste aceste lucrări. Conform declaraţiei oficialilor români, acest lot se doreşte a fi terminat la 15 decembrie, anul acesta.

Se înlocuieşte hidroizolaţia în unele locuri

În ceea ce priveşte lotul Arad-Pecica, aici constructorii au reînceput lucrările, utilaje speciale execută consolidarea taluzelor, iar pe anumite lucrări de artă hidroizolaţia pozată anul trecut este înlăturată, fiind înlocuită cu una nouă. „Acest lot de 17 kilometri este complet finalizat pe circa 12 kilometri, până la pasajul de cale ferată, de aici până la lotul I, circa 5 kilometri, urmează verificarea fundaţiei autostrăzii, balast stabilizat şi asfalt, pe acest lot fiind parţial montate şi indicatoare rutiere de dirijare”, spune Popovici. Şi pe partea maghiară constructorul este cu lucrările la un nivel asemănător cu partea românească, în mare parte întreaga autostradă este asfaltată şi se execută ultimele lucrări de artă, hidroizolaţie şi asfaltare. Şi constructorul maghiar doreşte finalizarea lucrării până la sfârşit de an.

Comentarii

comentarii