Acasă Economic Lasting Software oferă soluţii pentru reducerea costurilor instituţiilor bancare

Lasting Software oferă soluţii pentru reducerea costurilor instituţiilor bancare

DISTRIBUIȚI

Conform unei analize realizate de Lasting Software, dezvoltatorul Unitel, instituţiile bancare îşi pot reduce costurile cu până la 530.000 de euro pe an prin aplicarea unui sistem de management avansat al costurilor de telefonie. Adoptarea unei astfel de soluţii reduce în medie cu 42% costurile totale de telefonie. Analiza LASTING Software a luat în calcul costurile anuale de telefonie a patru bănci din portofoliul companiei a căror factură telefonică anuală variază între 500.000 şi 1.300.000 de euro şi care deţin împreună, în România, o cotă de piaţă de aproximativ 21%. În primul an de la implementarea unei soluţii complete de management al costurilor de telefonie, în funcţie de infrastructura băncii, costurile scad cu minim 150.000 de euro. În cazul unei bănci de mari dimensiuni, cu un sistem intern de telefonie foarte complex, economiile se pot ridica până la 530.000 de euro. Procentual, reducerile de costuri se încadrează între 30 şi 55%. Ulterior, media anuală a economiilor este de circa 250.000 de euro. „Nivelul ridicat al acestor economii este dat de infrastructura complexă în materie de telecomunicaţii caracteristică pentru o instituţie bancară şi este posibil prin verificarea operatorilor de telefonie, analiza eficienţei abonamentelor, evidenţa defalcată a costurilor, respectiv analiza încărcării reale a facturii, toate acestea corelate cu un sistem avansat de matching între consumul real şi cea mai bună ofertă de pe piaţă”, declară Horaţiu Moldovan, Preşedinte LASTING Group.
Principalele surse de economie sunt asigurarea unei facturări corecte şi reale conform contractului cu operatorul, optimizarea pachetelor alese în funcţie de costurile reale, gestionarea corespunzătoare a bugetului de telefonie prin analiza raportului telefonie fixă/telefonie mobilă, urmărirea şi limitarea exceselor angajaţilor, adică a convorbirilor în interes personal. Investiţiile într-o soluţie de optimizare a costurilor de telefonie se ridică în medie la 150.000 de euro, sumă care este recuperată în aproximativ opt luni de la implementarea aplicaţiei. Această investiţie presupune achiziţionarea unei soluţii software de management şi control al costurilor de telefonie. Procesul de implementare durează până la şase luni şi implică alocarea de către instituţia bancară a unui responsabil IT pentru întreaga durată a proiectului, precum şi alocarea unei persoane responsabile cost control, respectiv a unei persoane din departamentul financiar sau contabil, ambele pentru perioade scurte de timp, două–trei săptămâni. În ceea ce priveşte principalele etape ale procesului, acestea sunt: planificarea implementării, instalarea aplicaţiilor, configurarea, raportarea, şi, dacă este nevoie, reproiectarea. Unitel este soluţia dezvoltată de către LASTING Software pentru managementul costurilor de telefonie. Scopul principal al aplicaţiei este reducerea costurilor şi menţinerea unei evidenţe foarte stricte a acestora. Printre clienţi Unitel se numără: Banca Transilvania, Consiliu Judeţean Brăila, Lafarge Ciment, Mega Group, OTP Bank, Primăria Sibiu, Unicredit Ţiriac Bank. LASTING Software, parte a grupului de firme LASTING, este una dintre cele mai inovative companii dezvoltatoare de software din România. Una dintre puţinele firme româneşti prezente în fiecare dintre ediţiile topului Deloitte, anul acesta situându-se pe poziţia 23.
 

Comentarii

comentarii