Acasă Eveniment Liceenii din Timişoara, educaţi să consume responsabil, respectând cei 3 R –...

Liceenii din Timişoara, educaţi să consume responsabil, respectând cei 3 R – reciclare, reutilizare, reducere

DISTRIBUIȚI

Adam Muller Gutenbrunn.jpg 1În sala mare a Casei Adam Muller-Gutenbrunn Timişoara, a avut loc întâlnirea de prezentare a rezultatelor proiectului de promovare a consumului responsabil în licee intitulat „Tinerii activi pentru consum responsabil”. Proiectul a fost implementat în Timișoara, în perioada martie-aprilie 2013, de Asociația CRIES, în parteneriat cu Institutul Intercultural Timișoara, Eco Club Timișoara, Asociația „Am o idee mai altfel” și Asociația pentru Servicii Educative Specializate „Aripi Deschise” Timișoara.

Întâlnirea de la sfârşitul lunii aprilie s-a bucurat de prezența a doi învitați speciali: Pia Valota, Alliance of Social and Ecological Consumer Organization, și Giorgio Dal Fiume, președintele WFTO Organizația Mondială a Comerțului Echitabil, Europa.

Marian Tătaru, PR Asociaţia CRIES, a spus că obiectivul principal al proiectului l-a constituit promovarea consumului responsabil ca modalitate de susținere a economiei sociale prin încurajarea unor practici sustenabile de consum și întărirea unor competențe civice.

La acţiuni au participat 150 de elevi de la Grupul Școlar de Poștă și Telecomunicații Timişoara, Liceul de Arte Plastice și Liceul Pedagogic Carmen Sylva. Pe parcursul a 4 întâlniri, liceenii au fost provocați să identifice și să analizeze mai multe paliere ale consumului responsabil, într-un mod interactiv și prin metode non-formale. Elevilor le-au fost propuse mai multe exerciții practice care au vizat teme precum componenta de responsabilitate socială, dimensiunea ecologică sau cea referitoare la diversitatea opțiunilor de consum responsabil.

Printre activitățile propuse amintim: identificarea tipurilor de produse care poartă marca Fair Trade-Comerț echitabil şi pot fi cumpărate în Timișoara; descoperirea originii geografice a unor produse alimentare, obiecte de îmbrăcăminte sau electrocasnice sau să se calculeze amprenta de carbon pentru transportul unor bunuri larg consum etc. Dintre conceptele principale care au fost dezbătute cu ocazia acestui program, amintim: consumerism versus consumism; cei 3 R (reciclare, reutilizare, reducere), amprenta ecologică, comerțul echitabil, respectarea drepturilor omului, resursele de dezvoltare durabilă, local versus global etc.

Proiectul „Tinerii-cetățeni activi pentru consum responsabil” a fost dezvoltat în cadrul proiectului strategic „Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale” și a fost implementat în 5 orașe: Arad, Iași, Odorheiu Secuiesc, Sibiu și Timișoara – totul într-o strânsă colaborare cu membrii Grupurilor Locale de Inițiativă pentru Economie Socială din aceste orașe.

Comentarii

comentarii