Acasă Actualitate Administratorul de bloc trebuie să fie testat psihologic sau nu? Iată ce...

Administratorul de bloc trebuie să fie testat psihologic sau nu? Iată ce spune FALT

DISTRIBUIȚI
Petru Olariu presedinte FALT
Trebuie ca administratorii de bloc să fie testaţi psihologic sau nu? Iată ce spune Federaţia Asociaţiilor de Locatari Timișoara (FALT), str. Brașov, nr. 8, tel 0256/201237.
În luna decembrie 2015 pe ordinea de zi a ședinței de consiliu local a fost propus un proiect de modificare a Anexei la Hotărârea de Consiliu Local nr. 383/05.07.2013 referitoare la Metodologia de atestare a persoanelor fizice şi autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcției de administrator de imobile în Municipiul Timișoara. Petru Olariu, preşedintele FALT, susţine că, deoarece primăria nu a respectat Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică și nu a adus la cunoștința publicului sau măcar a FALT intenția de a modifica hotărârea de consiliu local, a depus o plângere prealabilă prin care a contestat acel proiect.
 
Olariu mai spune  că modificarea propusă și aprobată prin HCL nr. 535/08.12.2015 viza cap. 3 ”Retragerea atestatului” care la art. 10  prevedea următoarele: ”Retragerea atestatului se va face în urma unei sentințe definitive și irevocabile sau în cazul neîndeplinirii condițiilor pentru atestare comunicate compartimentului de către asociația de proprietari sau oricare membru al asociației”, dând posibilitatea ca orice persoană rău intenționată, care a fost acționată în instanță pentru că a fost rău platnică, sau căreia nu îi convine modul de repartizare legală a cheltuielilor, care nu dorește să colaboreze cu asociația de proprietari și nu îi place de administrator, să solicite Compartimentului Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei Timişoara retragerea atestatului pe motiv că nu îndeplinește condițiile de atestare. De asemenea administratorul la orice reclamație făcută de orice membru trebuia să ducă la primărie toate documentele necesare dosarului de atestare și anume adeverință medicală și aviz psihologic, copii după diplomele de studii, etc.   
 
În ședința de consiliul local din luna ianuarie, a fost pusă în discuție plângerea prealabilă depusă de FALT și ulterior retrasă ca urmarea a promisiunii unor consilieri locali și a primarului de a modifica hotărârea inițială în sensul de a elimina modificarea din anul 2015. „Am luat legătura cu domnul consilier local Sandu Constantin Ștefan cu care am discutat modificarea hotărârii de consiliu local iar ulterior acesta împreună cu doamna Adelina Târziu au depus proiectul de modificarea a HCL nr. 383/05.07.2013. Deși consilierii locali Luminița Țundrea și Folică Petrică s-au opus propunerilor de modificare a hotărârii susținând necesitatea avizului psihologic la atestarea administratorului, proiectul a fost aprobat în forma propusă.”, a declarat Petru Olariu.
Modificările aprobate sunt următoarele: la art. 2 condiții pentru atestarea administrator persoană fizică s-a eliminat avizului psihologic și s-a modificat litera d) dând posibilitatea ca și persoanele cu școală profesională să poată susține examenul pentru atestat. Forma votată este următoarea ”au cel puțin învățământ obligatoriu şi calificare profesională prin învățământ profesional, școală profesională sau prin programe de formare profesională în sistemul de formare profesională a adulților, absolvite cu diplomă”. „Așteptăm intrarea în vigoare a hotărârii de consiliu local”, a conchis Olariu.

Comentarii

comentarii