Acasă Actualitate Alin Nica respinge ideea înființării unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară cu Primăria...

Alin Nica respinge ideea înființării unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară cu Primăria Timișoara pentru Centura Vest

DISTRIBUIȚI

Consiliul Județean Timiș nu are nevoie de o colaborare cu Primăria Timișoara și nici de înființarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară pentru a putea prelua proiectul de construcție a Centurii Vest de ocolire a Timișoarei, a anunțat, vineri seara, Alin Nica. El răspunde, astfel, unei propuneri lansate în orașul de pe Bega, vineri, de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care viza înființarea unei astfel de structuri asociative, care să includă chiar și comunele Sânmihaiu Român și Săcălaz, pe teritoriul cărora trece traseul centurii.

CJT vrea proiectul, dar respinge ideea unei posibile blocări a proiectului de către cei de la Primăria Timișoara prin neeliberarea unor avize. Instituția ar conduce mai bine singură proiectul, spune Nica.

”Consiliul Județean Timiș reafirmă intenția fermă de preluare, pe bază de protocol de implementare, a proiectului Variantei de Ocolire Timișoara Vest, fapt confirmat ca fiind legal posibil chiar de către ministrul Transporturilor. Îngrijorarea privind eventuala blocare a proiectului de către Primăria Municipiului Timișoara prin neeliberarea avizului, o consider neîntemeiată deoarece un aviz se eliberează în baza unei documentații, altfel vorbim despre metode de șantaj și despre abuz în funcție. Iar dacă ne îndreptăm atenția asupra unor astfel de detalii, observăm că eficiența administrării proiectului ar crește dacă acesta ar fi derulat de către organismul care emite certificatele de urbanism, în speță, Consiliul Județean Timiș”, a scris Nica, pe Facebook.

El subliniază că CJ Timiș ar fi mai bună în ceea ce privește managementul unor asemenea proiecte de infrastructură, în timp ce Primăria Timișoara nu se pricepe și a băgat strâmbe administrației județene pentru că nu i-a predat stâlpii folosiți la Dumbrăvița de troleibuze pentru extinderea drumului la patru benzi.

”În 2021, instituția pe care o conduc a gestionat un program de investiții de peste 330 de milioane de lei, dintre care peste 184 de milioane fiind alocate lucrărilor de infrastructură rutieră. De cealaltă parte, modul de lucru al actualei conduceri a Primăriei Municipiului Timișoara l-am văzut în cadrul proiectului de extindere la patru benzi a DJ691, unde după luni de zile, multe scuze și un ping pong interminabil de hârtii, nici în ziua de astăzi nu am primit un proces verbal de predare a stâlpilor și a rețelei de troleibuz. Este limpede pentru oricine înțelege puțină administrație că, în formula de acum, Primăria Municipiului Timișoara întâmpină dificultăți chiar și în gestionarea proiectelor moștenite și servite pe tavă, iar în cazul puținelor inițiative noi are nevoie de consultanți bine plătiți care să livreze babysitting administrativ”, subliniază Nica.

Nu există niciun argument ca ideea ministrului Grindeanu să fie pusă în funcțiune, conform președintelui CJT.

Așadar, nu găsesc niciun argument pertinent în favoarea constituirii unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară împreună cu Primăria Municipiului Timișoara deoarece, Consiliul Județean Timiș are o capacitate managerială superioară, iar gestionarea Variantei de Ocolire Timișoara Vest în cadrul administrației județene, în corelare cu planul de amenajare al teritoriului județean, este singurul scenariu oportun si fezabil”, încheie liderul CJT.

 

Comentarii

comentarii