Acasă Economic Au fost selectați șase constructori pentru secțiunea „tunelurilor pentru urși” de pe...

Au fost selectați șase constructori pentru secțiunea „tunelurilor pentru urși” de pe Autostrada Lugoj – Deva

170
DISTRIBUIȚI

tunelul yanmenguan primul tunel pentru o autostrada din china 35064300

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a selectat șase constructori să meargă mai departe în cursa pentru construirea secțiunii – lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, care include și faimoasele “tuneluri pentru urși”. Statul a pus la bătaie 1,36 miliarde de lei pentru finalizarea celor 9,13 kilometri.

Lista celor șase ofertanți selectați pentru faza următoare, clasați în funcție de punctaj:

1) MAPA INSAAT

2) ALSIM ALARKO

3) KOLIN INSAAT

4) STRABAG

5) PIZZAROTTI

6) TERNA

Lista apărută pe forumul Asociației Pro Infrastructură a fost confirmată de surse oficiale, contactate de ECONOMICA.NET. Acesta ar urma să fie publicată de CNAIR după ce Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) va emite aviz conform necondiționat.

În primăvară, CNAIR a anunțat că nouă candidați s-au înscris în cursa pentru finalizarea secțiunii de circa nouă kilometri a lotului 2 din Autostrada Lugoj – Deva.

Ofertanţii înscriși erau:

Aktor SA,

Asocierea SC Alsim Alarko – Makyol,

Asocierea FCC Construccion SA – Gulermak,

Asocierea Impresa Pizzarotti – Retter Project Management SRL

Asocierea Terna SA – Intracom,

Kolin,

Asocierea Mapa– Cengiz,

Asocierea Rizzani de Eccher SPA – Ozgun – Cipa SPA,

Strabag SRL.

Contractul are o valoare estimată de 1,363 miliarde de lei fără TVA şi va fi finanţat din fonduri europene nerambursabile, mai exact prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata contractului include 14 luni de proiectare şi 34 de luni execuţie.

Traseul are o lungime de 9,13 km, din care 2,13 km de tunel. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m. Potrivit CNAIR, conform condiţiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri pentru evitarea problemelor de stabilitate şi a impactului negativ cu implicaţii majore asupra mediului.

Comentarii

comentarii