Acasă Economic Autostrada Arad – Timisoara a fost deschisa circulatiei

Autostrada Arad – Timisoara a fost deschisa circulatiei

DISTRIBUIȚI

HARTA DINAMICA ArcGIS

VIDEO: Autostrada Arad-Timisoara, 15 decembrie 2011

UPDATE: Boc şi Boagiu au testat drumul cu un Duster

Autostrada care leaga Timisoara de Arad este deschisa circulatiei rutiere incepand de sambata, 17 decembrie, la aproape 4 ani de la demararea lucrarilor de constructie. Tronsonul de autostrada are o lungime de aproape 33 de kilometri si pe langa el vor fi inaugurati inca 12,25 km din centura-ocolitoare a Aradului in regim de autostrada. Aceasta din urma va fi data in folosire pe jumatate de cale si se va circula in regim de drum national, urmand ca toate lucrarile sa fie finalizate in primavara 2012. Cele doua proiecte au costat aproape 240 de milioane de euro.

 Autostrada Timisoara-Arad incepe din dreptul localitatii timisene Giarmata, unde este realizat un nod rutier cu DJ691, si se termina intr-un alt nod rutier, la intersectia cu DN69, la intrarea in municipiul Arad. Autostrada se continua de acolo cu Centura-ocolitoare a Aradului in regim de autostrada. Practic cei 12,5 km din centura fac parte din aceeasi autostrada componenta a Coridorului IV, insa, deocamdata, de sambata, tronsonul va fi deschis circulatiei doar pe doua din cele patru benzi de circulatie. 
Reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timis spun ca autostrada nu va fi finalizata in aceste zile, ci doar se va deschide spre circulatie. Inaugurarea acestui tronson de drum va avea loc abia in primavara. 
"Nu vorbim de o inaugurare a autostrazii, e vorba doar despre deschiderea circulatiei pe acest tronson, Timisoara – Arad. Acest lucru inseamna ca Autostrada nu va fi dotata, inca, cu statii de alimentare sau grupuri sanitare. Lucrarile pe care le presupun aceste obiective vor fi finalizate in primavara anului 2012. Tot atunci vor fi date in folosinta toate intrarile si iesirile de pe acest tronson. Deocamdata vor fi deschise traficului rutier, langa Timisoara, nodul de la Giarmata, iar in Arad, un alt punct de acces pe autostrada", a declarat Cosmin Tanta, purtatorul de cuvant al DRDP Timis. 
 
Viteza maxima pe autostrada Timisoara-Arad – 100 km/h  
 
Pentru moment, avand in vedere ca lucrarile conexe la tronsonul de autostrada nu sunt inca finalizate (podurile de supratraversare a autostrazii, parcari etc), viteza maxima admisa va fi de 100 km/h, in timp ce pe ruta ocolitoare a Aradului viteza maxima va fi de 60 km/h. Lucrarile la autostrada Timisoara-Arad trebuiau sa inceapa in luna ianuarie 2009, insa ele au demarat efectiv abia in luna iulie. Dupa un an de constructie stadiul santierului era aproape de 30%, insa lucrarile au fost sistate din cauza problemelor financiare. Lucrarile au fost reluate, in forta, sub amenintarea rezilierii contractelor, in ianuarie 2011.  Constructorii tronsonului Arad-Timisoara sunt FCC Construccion si Astaldi. Costul estimat al autostrazii era, la inceputul lucrarilor de 483 milioane lei. Finantarea lucrarii se face dintr-un imprumut de la BEI, in valoare de 200 milioane de euro. Guvernul Romaniei cofinanteaza proiectul cu 70 milioane de euro. 
 
Cost total: 264 de milioane de euro
 
Potrivit unei liste publicate in decembrie 2011 de Guvern ce prezinta investitiile realizate de executiv, lucrarea a costat aproape 264 de milioane de euro. Astfel, cei 32 de kilometri de autostrada dintre Timisoara si Arad au costat 140 de milioane de euro, iar pentru cei 12 kilometri de centura ocolitoare a Aradului sunt alocati 124 de milioane de euro. Potrivit autoritatilor, dupa darea in functiune a autostrazii se estimeaza o reducere cu 76 la suta a numarului de accidente pentru traficul intre Arad si Timisoara, precum si o reducere cu 7 la suta a costurilor de exploatare a autovehiculelor. 
 
VIDEO: Autostrada Arad-Timisoara, 15 decembrie 2011
 
 
Datele tehnice ale autostrazii Arad-Timisoara:
 
Lungime (km): 32.25 km (+12,25 km Centura Aradului)
Finantare: Banca Europeana de Investitii, Guvernul Romaniei, Fond de coeziune
Valoarea estimata a proiectului: 482.920.350,22 Lei (faraTVA) echivalentul a 135.43 M Euro (Rata de schimb: 3.5656 lei / Euro)
Autostrada Timisoara-Arad – 140 milioane euro
Centura Arad – 124 milioane euro
Proiectant: JV EGIS ROUTE SCETAUROUTE / EGIS BCEOM International
Consultant: JV EGIS ROUTE SCETAUROUTE / EGIS BCEOM International
Constructor: JV FCC Construccion / ASTALDI SpA
Lucrari de arta: 11 poduri si pasaje ale autostrazii, 14 pasaje peste autostrada, 1 nod rutier, 1 spatiu de serviciii, 1 centru de intretinere si coordonare
Termen incepere: 26 ianuarie 2009
Termen estimat de finalizare: decembrie 2011 / Trimestrul II, 2012
Perioada garantie: 24 luni de la termenul de finalizare a lucrarilor
 

HARTA DINAMICA ArcGIS / Autostrada Arad-Timisoara

 
 
Boc şi Boagiu au testat drumul cu un Duster
 
Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat, sâmbătă, autostrada Arad-Timişoara, care are 32 de kilometri, ei testând drumul cu un autoturism Dacia Duster. Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au ajuns, sâmbătă dimineaţă, la Giarmata, judeţul Timiş, pentru a inaugura autostrada Arad-Timişoara. Aici, reprezentanţii consorţiului le-au prezentat celor doi detaliile tehnice ale lucrării. Premierul a spus că are noroc că în România se mai inaugurează autostrăzi deoarece astfel are şi el ocazia să mai conducă. "Noroc că mai inaugurăm autostrăzi în România, că mai am şi eu ocazia să conduc, că altfel…", a spus Boc.
După aceea, premierul a urcat la volanul unui autoturism Dacia Duster pe bordul căruia a pus un pahar cu apă, iar pe locul din drepta s-a aşezat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, ei plecând către Arad pentru a testa calitatea lucrărilor. Ajunşi la Arad, Boc a declarat că, de sâmbătă, încă 32 de kilometri de autostradă intră în circulaţie în România.
"Practic, punem în circulaţie tronsonul de autostradă Arad-Timişoara. De astăzi, încă 32 de kilometri de autostradă intră în circulaţie în România. Asta înseamnă pentru noi, cei care de trei ani conducem destinele Guvernului României, să avem 122 de kilometri de autostradă pe care se circulă în România. (…) O felicit în primul rând pe doamna ministru (Anca Boagiu – n.r.) pentru că din nou a dat dovadă de pragmatism şi s-a ţinut de cuvânt. Ştiţi bine că am fost aici, uneori mai supărat, uneori mai puţin supărat pe constructori, dar iată că au reuşit să respecte termenul pe care l-au angajat cu Guvernul. Şi, de astăzi, timişorenii şi arădenii şi toţi cei care intră în ţară au un drum pe care să circule şi să nu mai avem necazuri cu accidente şi alte probleme care sunt cunoscute în această zonă. Este încă o victorie a lui «da, se poate», împotriva negativismului. O victorie a «da, se poate face un lucru temeinic, bun, şi la timp». Se vede faptul că dacă aloci bani mai mulţi pentru infrastructură lucrurile încep să se vadă. Faptele sunt cele care vorbesc, dacă în mandatul vechiului guvern s-au finalizat cinci kilometri de autostradă, deja în aceşti trei ani avem 122 de kilometri de autostradă în circulaţie. În concluzie, faptul că România are cel mai mare procent din PIB alocat investiţiiilor se vede încă o dată", a spus Boc.
 

View Larger Map

Comentarii

comentarii