Acasă Actualitate Autostrada Vestului – în arşiţa verii

Autostrada Vestului – în arşiţa verii

DISTRIBUIȚI

orastie sebes 1„La sfârşitul acestei veri vom parcurge integral 56 de kilometri, de la Deva – Şoimuş până la Vinţu de Jos-Sebeş”, spune Marius Popovici

Chiar dacă temperaturile au urcat, iar majoritatea oamenilor au fost luaţi prin surprindere, nu acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu constructorii de pe Autostrada Vestului. Aoclo unde se lucrează, pentru că sunt mai multe tronsoane unde târnăcopul nu a „muşcat” încă bucăţi din traseul autostrăzii, care taie asfaltul în bucăţi, ca un tort de nuntă pe care l-au mâncat şoarecii înainte ca sărbătoritul să sufle în lumânări.

Aici, unele contracte nu s-au încheiat, din cauza constestaţiilor, altele s-au reziliat. Cert este că un traseu lin al autostrăzii nu există, îl poţi urma doar cu avionul, pentru a nu da de pământ…
Centrul de greutate rămâne finalizarea pasajului CFR Nădlac-Arad
Situaţia pe lotul 2 Arad-Nădlac, respectiv Arad-Pecica – 17,8 kilometri, este specifică finalizării unui nou lot de autostradă, în sensul că pe traseu au apărut primele indicatoare de circulaţie, cu mici excepţii asfaltul de uzură este pozat deja. În continuare, centrul de greutate rămâne finalizarea pasajului CFR Nădlac-Arad, la kilometrul 29 plus 600, unde se execută ultimul metru de umplutură, urmând ca în zilele următoare să se pozeze startul de balast stabilizat între pasajul CFR şi nodul rutier Pecica, la kilometrul 28 plus 500. Continuă lucrările de asfaltare-finalizare a buclelor de acces la nodul rutier Arad, kilometrul 38 plus 800.

arad pecicaUn tronson care se termină în câmp

Este un tronson care, în prima fază, nu va fi utilizat, pe o distanţă de 6,3 kilometri – aici a fost finalzată mutarea unui stâlp de înaltă tensiune, se execută ultimele mutări la devierea unor reţele de gaze majore şi se finalizează în dreptul podului peste canal, la kilometrul 27 plus 300, rampele de acces, podul fiind deja hidroizolat. E vorba de porţiunea care merge spre Peregu Mare – nu se foloseşte pentru că e în plin câmp – va fi legătura cu lotul I – atunci când lucrul va fi reluat, la lotul 1 contractul e reziliat. „După părerea mea, efortul constructorului nu ar trebui să fie mai mare de 6-9 luni, fiind un sector foarte uşor, în câmpie – lotul I. Se apreciază finalizarea acesttui lot (lotul 2 – Pecica-Arad) la sfârşitul lunii august, conform unor informaţii neoficiale venite din direcţia constructorului”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor hidrotehnice, civile şi rutiere.

„Autostrada parcurge un traseu în săpătură, parţial şi cu adâncimi de peste 15-20 de metri”

La tronsonul Orăştie-Sebeş, constructorul Strabag a avansat foarte mult în ultimele săptămâni. Autostrada este finalizată la nivel de asfalt binder şi parţial asfalt uzură, cu mici întreruperi până în zona kilometrului 20, unde se execută ultimele lucrări de terasamente, săpături, umpluturi, drenaje şi consolidări mal. „Specific acestui tronson este faptul că de la kilometrul 18 până la 24 autostrada parcurge un traseu în săpătură, parţial şi cu adâncimi de peste 15-20 de metri, unde, pe trasee scurte, a fost întâlnită şi stâncă. Pe întregul lot de 24 de kilometri podurile sunt integral finalizate, pasajul de la kilometrul 1 plus 240, respectiv nodul rutier Orăştie, este deja în funcţiune”, spune Popovici. Al doilea pasaj important este finalizat la kilometrul 9 plus 830, peste DN 7, în apropierea drumului judeţean spre Cugir, unde, zilele trecute, a fost mutată circulaţia auto pe sub acest pasaj, pe vechiul traseu al DN7, urmând a se orastie sebesexecuta racordarea cu umplutură la fundaţia autostrăzii în direcţia Sebeş.

La mijlocul lunii septembrie este posibil să fie dat în funcţiune şi acest tronson

În continuarea nodului rutier Orăştie, între kilometrul 1 şi 6, este pozat asfalt de uzură, se montează glisierele mediane şi marginale şi se montează primele panouri electronice de dirijare, respectiv avertizare. „Vremea ploioasă de săptămâna trecută a frânat pentru scurt timp lucrările de terasamente, dar vremea caldă de acum permite efectuarea lucrărilor cu maximă eficienţă”, spune Marius Popovici. Capătul acestui tronson, la nodul rutier Vest – 24 plus 065, pasajul peste care va trece DN 7, este finalizat, se execută ultimele lucrări de umplutură la accesul spre pod şi începe pregătirea pentru lucrările de terasamente, care vor însemna două bucle aferente autostrăzii şi DN 7. „La mijlocul lunii septembrie, confom unor declaraţii neoficiale ale constructorilor, este posibil să fie dat în funcţiune şi acest tronson, asfel că la sfârşitul acestei veri vom parcurge integral 56 de kilometri, de la Deva – Şoimuş până la Vinţu de Jos-Sebeş”, spune Popovici.

Comentarii

comentarii