Acasă Economic Bani europeni pentru un tronson din autostrada Lugoj-Deva

Bani europeni pentru un tronson din autostrada Lugoj-Deva

DISTRIBUIȚI

Pe tronsonul de autostradă Timişoara – Lugoj a început lucrul pe primul tronson, al doilea fiind problematic deoarece, a spus-o preşedintele ţării, din pricina nenumăratelor contestaţii la licitaţii s-ar putea pierde aceşti bani pentru că s-a stabilit constructorul prin hotărâre judecătorească. Unii bani s-ar putea pierde, dar alţii sunt pe drum pentru…mai departe. 

Comisia Europeană a emis decizia prin care este aprobată finanțarea din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru construcția autostrăzii Lugoj-Deva, secțiunea Lugoj – Dumbrava – parte componentă a Coridorului IV Pan-European. Contribuția din fonduri europene nerambursabile pentru acest obiectiv este de 177,4 milioane de euro, bani alocaţi pentru perioada 2011-2013. Peste 27 de kilometri are această bucatţă de autostradă. Proiectul prevede construcția a 11,43 km de drumuri de legătură, a 5 poduri, a unui viaduct, a 17 pasaje, a 4 noduri rutiere, a unui centru de întreținere și a unei zone de parcare și servicii. Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor pentru autostrada Lugoj-Dumbrava a fost semnat cu un grup de firme realizat prin asocierea dintre Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA. Lucrările ar trebui să fie gata în anul 2013.

 
Se lucrează şi pe Deva-Orăştie
 
Se lucrează şi mai departe – pe Deva – Orăştie. Banii de la Deva – Orăştie sunt de pe ISPA. Uniunea Europeană permite amânarea acordării banilor pe aceste proiecte. 178 milioane de euro – suma totală alocată, din care UE 108,5 milioane de euro şi guvernul României 69, 4 milioane euro. Uniunea Europeană permite prin anumite condiţii justificate accesarea banilor chiar şi după 5-6 ani, această autostradă fiind planificată a se da în funcţiune în decembrie 2012. Strabag şi Straco lucrează acolo. În momentul de faţă se lucrează pe toată lungimea autostrăzii, provocarea deosebită fiind înălţimea mare a rambleului autostrăzii de la 4 la 7 metri. Din cauza  faptului că Mureşul e aproape şi este zonă inundabilă. Constructorul pune accent în această toamnă pe executarea rambleului, unele porţiuni fiind deja terminate – zece straturi a câte 50 de centimetri – multe poduri şi viaducte sunt în fază avansată de execuţie, iar pilele podului peste Mureş sunt la fază de elevaţie.

Comentarii

comentarii