Acasă Actualitate Campionatul Mondial de Avioane de Hârtie decolează la Timișoara

Campionatul Mondial de Avioane de Hârtie decolează la Timișoara

DISTRIBUIȚI

Marți, 20 martie, sute de avioane de hârtie vor decola în Timișoara, în cea de a patra etapă de calificare din cadrul Campionatului Mondial de Avioane de Hârtie. Începând cu ora 14.00, studenții timișoreni se vor transforma în iscusiți piloți ai avioanelor de hârtie, intrând în cursa pentru finala mondială Red Bull Paper Wings care va avea loc în perioada 4-5 mai, la Salzburg, Austria, în Hangar 7. 

Cei care doresc să participe sunt așteptați pentru înscrieri începând cu ora 13.00, pe terenul de fotbal acoperit din Baza Sportiva 2 a Universității Politehnica Timișoara. Participanții pot opta pentru una sau toate categoriile de concurs: distanța de zbor, durata de zbor și zbor acrobatic, pentru că în finala mondială, fiecare dintre cele trei categorii vor fi reprezentate de câte un român. Vom vedea dacă la Timișoara se vor bate recordurile naționale obținute la ediția precedentă din București – 33.24 metri (distanța de zbor) și 10,72sec (durata de zbor) Cei care doresc să-și testeze abilitățile de piloți înainte de intrarea în competiție o pot face cu ajutorul jocului virtual, pe http://www.redbullpaperwings.com/game/#/home. Calificările locale vor continua la Brașov, Cluj Napoca și Iași.

Ponturi despre cum să construiești un avion de hârtie de talie mondială… sau măcar unul care nu aterizează forțat după două secunde: centrul de greutate dictează direcția în care va zbura avionul. Așadar, asigură-te că acesta este cât mai în fața, împăturind hârtia la vârf; aripile trebuie să fie plate și subțiri. Necesitatea unui profil de aripă este încă disputată printre experți, dar majoritatea inclină împotrivă. Trebuie evitată orice neregularitate a aripii; împăturind partea din capăt a aripilor, poți influenta direcția de zbor a avionașului, iar pentru un efect și mai puternic, adaugă eleroane; forma de "Y" a aripilor este decisivă pentru stabilitate. Avioanele care nu au această formă tind să se rotească in jurul axului longitudinal și să se prăbușească; în multe competiții, hârtia standard folosită este A4, 80g/m2. Cu toate că o hârtie mai ușoara nu intră în discuție, pentru zboruri extreme unii experți preferă o greutate mai mare: deținătorul recordului mondial, Ken Blackburn, consideră că o greutate de 96 g/m2 este perfectă pentru zboruri lungi; este recomandat constructorilor de avioane să consulte și să observe foarte atent numeroasele indicații disponibile pe internet.

Comentarii

comentarii