Acasă Economic Ce schimbări aduce Codul Fiscal pentru anul 2014?

Ce schimbări aduce Codul Fiscal pentru anul 2014?

DISTRIBUIȚI

conferinta ey wA 4-a Conferinţă de fiscalitate organizată de EY România la Timişoara

A 4-a conferinţă anuală de fiscalitate organizată de EY România la Timişoara s-a derulat pe data de 5 februarie 2014, la Hotel Continental Timişoara. În cadrul conferinţei, specialişti români de top din domeniul consultanţei fiscale au discutat despre modificările recente aduse Codului Fiscal şi alte reglementări fiscale şi contabile care vor avea impact asupra societăţilor româneşti în anul 2014.

Conferinţa s-a axat pe impactul recentelor modificări legislative în materie de impozit pe profit, TVA, impozit pe venit şi contribuţii de asigurări sociale, precum si discuţii referitoare la modificările reglementărilor contabile şi aspectele privind soluţionarea disputelor fiscale.
Gabriel Sincu, director executiv în cadrul Departamentului de Asistenţă Fiscală, a menţionat: “Aşa cum din luna martie nu poate lipsi niciodată postul Paştelui, tot aşa nici din luna ianuarie nu pot lipsi noutăţile în materie de fiscalitate. Anul 2014 nu face deloc excepţie: impozite noi, reglementări noi cu privire la cele deja existente şi o multitudine de controverse. Am încercat să lămurim cât mai multe necunoscute în cadrul conferinţei noastre anuale de fiscalitate”.
Ioana Sârbu, senior manager în cadrul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Coordonator al Birourilor de Asistenţă Fiscală din Timişoara şi Cluj-Napoca a subliniat faptul că: “Anul 2014 aduce cu el modificări importante pentru potenţialii investitori, dar şi pentru agenţii economici care deja operează în România. Pentru prima categorie amintim introducerea noului regim de taxare pentru companiile de tip holding care pune România pe lista jurisdicţiilor fiscale interesante. Pe de altă parte, avem o modificare cu un impact semnificativ pentru firmele care operează în România, respectiv o povară fiscală suplimentară, introducerea impozitului pe construcţii. În conferinţa noastră am dezbătut aceste subiecte, scopul fiind acela de a ajuta executivii din companiile româneşti să înţeleagă aceste modificări”.
Cu privire la noutăţile aduse taxei pe valoarea adăugată, Ioana Iorgulescu, senior manager în cadrul Departamentului de Asistenţă Fiscală, a explicat: “Modificările aduse legislaţiei de TVA aplicabile în 2014 se referă în principal la sistemul de TVA la încasare care, de la 1 ianuarie 2014, devine opţional, precum şi la excluderea termenului de 90 de zile pentru exercitarea dreptului de deducere de către persoanele impozabile care aleg aplicarea acestui sistem sau cei care fac achiziţii de la persoane care aplică sistemul. Au fost menţionate şi noile prevederi ce vizează obţinerea certificatului de amânare de la plata TVA în vamă de către operatorii economici autorizaţi”.
Inga Ţîgai, manager în cadrul echipei Human Capital, a menţionat: „În materie de impozit pe venit şi contribuţii sociale, începând cu ianuarie 2014, au intrat în vigoare o serie de schimbări. O modificare importantă se referă la obligaţia de plată a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor, indiferent dacă contribuabilii obţin şi alte venituri care sunt deja subiect de astfel de contribuţii”. Inga Ţîgai a prezentat mai multe exemple practice în legatură cu impactul modificărilor aplicabile începând cu 2014 şi cele care s-au produs pe parcursul anului 2013, precum şi modul în care contribuabilii ar trebui să ţină cont de acestea.
Radu Tudoran, director executiv, Asistenţă Fiscală, a adus în discuţie principalele modificări ale legislaţiei contabile adoptate în anul 2013. Prezentarea sa a inclus şi modificările ce ar trebui avute în vedere la întocmirea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile la 31.12.2013, precum contabilizarea certificatelor verzi şi a operaţiunilor privind conectarea utilizatorilor la reţelele de utilităţi. De asemenea, au fost trecute în revistă amendamentele reglementărilor contabile care intră în vigoare în ianuarie 2014 (contabilizarea creanţelor preluate prin cesionare, capitalizarea imobilizărilor corporale, contabilizarea proiectelor finanţate din subvenţii, contabilizarea punctelor cadou acordate).
Alex Slujitoru, manager în cadrul Practicii de Litigii şi Controverse Fiscale a evidenţiat creşterea semnificativă a utilizării principiilor şi jurisprudenţei europene în disputele fiscale naţionale precum şi a solicitărilor instanţelor judecătoreşti privind interpretarea dreptului comunitar de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, pe calea trimiterilor prelimiare. În acelaşi timp, Alex a prezentat aspecte recente din practica organelor fiscale, accentuând totodată mijloacele aflate la dispoziţia contribuabilului în vederea obţinerii de dobânzi pentru restituirea cu întârziere a sumelor datorate de stat precum şi pentru obţinerea de despăgubiri în situaţia anulării actelor administrativ-fiscale nelegale.
La eveniment au participat 150 de persoane, reprezentând principalele companii româneşti şi multinaţionale din toate domeniile de activitate, de la cel financiar-bancar, până la construcţii, retail, industria de petrol şi gaze, industria farmaceutică şi industria hotelieră. Conferinţa anuală de la Timişoara va fi urmată de conferinţele regionale din Cluj-Napoca, Iaşi şi Chişinău.

Comentarii

comentarii