Acasă Actualitate Consiliul Local Lugoj şi-a dat acordul pentru reorganizarea învăţământului lugojean

Consiliul Local Lugoj şi-a dat acordul pentru reorganizarea învăţământului lugojean

DISTRIBUIȚI

Începând cu anul şcolar 2012-2013, două şcoli cu tradiţie din Lugoj îşi vor pierde personalitatea juridică şi vor fi comasate cu alte unităţi de învăţământ
Consilierii lugojeni au aprobat, în cadrul ultimei şedinţe, proiectul de hotărâre, iniţiat de primarul Francisc Boldea, privind aprobarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ de stat în municipiul Lugoj, pentru anul şcolar 2012-2013. Propunerea municipalităţii a primit şi avizul Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş. În urma reorganizării, începând cu anul şcolar 2012-2013, două şcoli cu tradiţie din municipiul Lugoj îşi vor pierde personalitatea juridică şi vor fi comasate cu alte unităţi de învăţământ. Astfel, Grupul Şcolar „Ştefan Odobleja” se va comasa cu Colegiul Tehnic „Valeriu Branişte”, iar Şcoala cu clasele I-VIII nr.3 se va uni cu Colegiul Naţional „Iulia Hasdeu”. Edilul-şef al Lugojului şi-a motivat solicitarea de comasare a celor două unităţi de învăţământ prin faptul că ambele au un număr redus de elevi, iar în cazul finanţării per elev, conform noii Legi a Educaţiei, acestea nu ar dispune de fonduri suficiente pentru asigurarea salariilor personalului didactic şi nedidactic şi a celorlalte cheltuieli de funcţionare. Dacă elevii Şcolii nr. 3 vor învăţa în aceeaşi clădire şi anul şcolar viitor, cei de la „Ştefan Odobleja” îşi vor desfăşura activitatea în clădirile aparţinând Colegiului „Valeriu Branişte”.

Doar 13 unităţi şcolare cu personalitate juridică

În urma reorganizării, în municipiul Lugoj vor funcţiona doar 13 unităţi şcolare de stat cu personalitate juridică: Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu”; Colegiul Naţional „Iulia Hasdeu”; Grupul Şcolar „Aurel Vlaicu”; Colegiul Tehnic „Valeriu Branişte”; Şcoala cu clasele I-VIII nr.2; Şcoala cu clasele I-VIII nr.4; Şcoala cu clasele I-VIII „Anişoara Odeanu” (care are arondată şi Şcoala cu clasele I-VIII nr.1); Şcoala cu clasele I-VIII „Eftimie Murgu” (care are arondată Grădiniţa cu Program Prelungit nr.6); Şcoala de Arte Frumoase „Filaret Barbu”; Şcoala cu clasele I-VIII nr.12 Măguri (care are arondate Grădiniţa cu Program Normal nr.5 Tapia şi Grădiniţa cu Program Normal nr.9 Măguri); Grădiniţa cu Program Prelungit nr.2 (care are arondate Grădiniţa cu Program Prelungit nr.1, Grădiniţa cu Program Prelungit nr.7, Grădiniţa cu Program Normal nr.1 şi Grădiniţa cu Program Normal nr.6); Grădiniţa cu Program Prelungit nr.4 (care are arondate Grădiniţa cu Program Prelungit nr.3, Grădiniţa cu Program Normal nr.2 şi Grădiniţa cu Program Normal nr.11); Grădiniţa cu Program Prelungit nr.5 (care are arondate Grădiniţa cu Program Normal nr.7 şi Grădiniţa cu Program Normal nr.13).

„Fondurile pentru învăţământ asigură doar salariile”

Primarul Francisc Boldea a declarat că, în primele două luni ale acestui an, municipalitatea lugojeană a întâmpinat probleme cu plata salariilor cadrelor didactice, din cauză că Ministerul Educaţiei şi Direcţiile de Finanţe nu au ţinut cont că bugetul este aprobat pe trimestre şi nu pe luni calendaristice. „În şedinţa din luna decembrie am atras atenţia tuturor directorilor de unităţi şcolare de pe teritoriul oraşului, care au fost puşi în funcţie pe criterii politice de către PDL, să fundamenteze bugetele pe 2012  ale instituţiilor pe care le conduc în mod realist,  în funcţie de standardul per elev stabilit de către minister prin Legea nr. 1/2011. Cu regret constat că Ministerul Educaţiei, Trezoreriile, Direcţiile de Finanţe nu au ţinut cont că bugetul este aprobat pe trimestre şi nu pe luni calendaristice. Din acest motiv s-au întâmpinat probleme cu salariile cadrelor didactice în luna ianuarie, probleme care se vor ivi şi cu salariile pe luna februarie. La alocarea fondurilor pentru învăţământ se asigură în mod eronat doar salariile, nu şi viramentele către stat aferente acestor salarii. Prin urmare am solicitat în scris Ministerul Finanţelor ca în cursul aceleiaşi luni să se asigure mai întâi salariile profesorilor apoi şi plata viramentelor către stat. De doua luni am atras atenţia tuturor conducătorilor celor 15 centre financiare că în acest mod au un deficit în buget care generează probleme la plata salariilor cadrelor didactice. Am atras de asemenea atenţia că aceleaşi probleme le vor avea şi privind cheltuielile materiale, deşi municipalitatea a dublat alocarea bugetară pentru cheltuielile materiale, de la 2.000.000 de lei, cât aveau iniţial pe baza standardelor per elev, la suma de 3.800.000 de lei. Am solicitat ca Trezoreria şi Direcţiile Finanţelor Publice să înţeleagă acest lucru, pentru ca profesorii să-şi poată primi banii la timp, iar şcolile să-şi poată achita cheltuielile materiale necesare”, a declarat primarul municipiului Lugoj.

Comentarii

comentarii