Acasă Actualitate Cum vrea să scoată Fritz Timișoara din „dezvoltarea în forță” și să...

Cum vrea să scoată Fritz Timișoara din „dezvoltarea în forță” și să o ducă la „dezvoltarea în care primează calitatea”?

731
DISTRIBUIȚI

La puțin peste o lună după ce a ocupat efectiv fotoliul de primar al Timișoarei, Dominic Fritz prezintă următorii pași pe care îi face pentru a aduce Timișoara de la nivelul „dezvoltării în forță” la cel al „dezvoltării în care primează calitatea”. Dacă până acum, în general, Fritz a fost nevoit prima dată să descopere problemele moștenite, acum acesta pare că ia și atitudine. Din câte spune el, orașul este destul de aproape de avea un nou administrator public, urmează de la anul să aibă și un arhitect-șef și un secretar general noi, iar auditul va fi realizat cât de curând posibil, momentan pandemia încurcând situația. După audit, este sigur edilul, va trebui propusă și o nouă organigramă.

„Cu siguranță va fi o reorganizare la anul, cu mici ajustări de urgență, iar în urma acestui audit o să propunem o structură care răspunde mai bine nevoilor Timișoarei. Până atunci, ne vom folosi de instrumentele pe care le avem – corp de control, audit intern, munca de detectiv a primarului și echipei sale – și vom face mici ajustări, dacă va fi nevoie. Nu vrem să ne grăbim și să schimbăm organigrama odată la 6 luni, cum se întâmpla până acum”, a spus, la modul general, Fritz despre organigrama Primăriei Timișoara.

Despre schimbări, primarul a adăugat: „Cea mai mare parte din munca noastră nu se vede. Ce trebuie să înțeleg este că cei 600 de funcționari din primărie și instituțiile din subordine continuă să facă ce au făcut până acum. Să schimbăm ceva, să schimbăm procedurile, să schimbăm procesele, comportamentele, iar apoi și rezultatele, bineînțeles că este un proces care durează. Un prim pas este recrutarea unor oameni noi, competenți”.

În acest sens, Fritz a garantat că în primărie vor sosi doar profesioniști, angajați pe bază de concurs. Un prim concurs a ajuns deja în faze mai avansate: cel pentru city-manager (administrator public). „Suntem în faza de selecție pentru city-manager, am primit – sper să nu greșesc – 309 CV-uri. Suntem în faza în care 20 de oameni vor fi selectați pentru interviuri telefonice. Între trei și maximum cinci vor veni aici la primărie și o să se întâlnească cu mine și o comisie de selecție”. Pentru a comenta unele zvonuri legate de viitorul city-manager, Fritz a spus, la întrebările jurnaliștilor: „Consilierul meu personal, Rudolf Gräf nu și-a depus CV-ul, deci nu el va fi următorul city-manager. Mă bucur, de fapt aș fi fost îngrijorat să fie altfel, că nu vrea alt post la 3 săptămâni după ce a intrat în noul job. Dacă cineva are fantezii de genul, nu știe că eu lucrez cu oameni serioși, că nu ne jucăm aici”.

Cu această ocazie, Fritz a „anunțat că a anunțat” Agenția Națională a Funcționarilor Publici de intenția de a lansa și alte două concursuri la începutul anului viitor: cele pentru arhitect-șef și secretar general. „Ușor, ușor începem să ocupăm toate posturile prin concurs. Cei care sunt interesați, fiți pe fază la începutul anului viitor. Momentan doar notificăm ANFP de intenția noastră”, a comentat primarul.

În cadrul conferinței din 8 decembrie, Fritz a fost întrebat și despre problemele șantierelor, fiind amintit concret cel de pe Grigore Alexandrescu: „Sunt niște stâlpi neincluși în proiect, după ce (proiectul – n.r.) a fost pornit în grabă, în campanie. Vedem ce putem face, dacă trebuie refăcut proiectul, dacă putem face modificări. Din păcate, dacă m-ați întreba care este schimbarea cea mai mare pe care o vrem, aș spune că trebuie să trecem de la o «dezvoltare în forță» la calitate scăzută, cu greșeli care ulterior se plătesc, la o abordare unde primează calitatea intervenției”.

Comentarii

comentarii