Acasă Eveniment ”Drepturi egale, șanse egale!” la Liceul IRIS din Timişoara, în Campania Globală...

”Drepturi egale, șanse egale!” la Liceul IRIS din Timişoara, în Campania Globală pentru Educație

DISTRIBUIȚI

iris campanie pentru educatie 1La Liceul Teoretic Special Iris din Timişoara s-a desfăşurat joi Campania Globală pentru Educație, sub sloganul ”Drepturi egale, șanse egale!”. Programul este coordonat în România de organizaţia Salvaţi Copiii.

Aceste activități marchează Săptămâna Globală de Acțiune pentru educație (5 – 11 mai 2014), care, în acest an, își propune să atragă atenția asupra nevoii urgente de a lua măsuri pentru ca și copiii cu dizabilități să-și realizeze dreptul la o educație de calitate. Pe durata acestei săptămâni, factori de decizie din aproape 100 de țări – miniștri, parlamentari, reprezentanți ai autorităților regionale și locale vor lua parte la evenimente similare.

În România sunt peste 72.000 de copii cu dizabilități

Copiii cu dizabilități reprezintă grupul cel mai vulnerabil din perspectiva respectării universale a dreptului la o educație de calitate – promisiune asumată de comunitatea internațională atât prin Obiectivele Educației pentru Toți, cât și prin Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului. La nivel mondial, numărul persoanelor cu dizabilități este de circa 1 miliard (aproximativ 15% din populația lumii); aproximativ 93 de milioane de copii sub 14 ani, 1 din 20, au dizabilități moderate sau severe; 57 de milioane de copii nu merg la școală, iar o treime dintre aceștia sunt copii cu dizabilități. În România sunt peste 72.000 de copii cu dizabilități și doar puțin peste o treime dintre ei frecventează învățământul de masă. Elevii de la IRIS au luat parte la o lecție în cadrul căreia au aflat mai multe informații despre cum pot face faţă provocărilor și obstacolelor cu care se confruntă copiii cu dizabilități.

“Am dori ca această campanie să se desfăşoare în cât mai multe unităţi şcolare”

“Scopul acţiunii, la nivel de instituţii, a fost acela de a informa societatea despre importanţa şcolilor speciale, rolul lor în integrarea educaţională a copiilor cu orice grad de dizabilitate. Şcolile speciale dispun de logistica necesară dezvoltării abilităţilor de viaţă independentă şi asigură premisele unei integrări sociale eficiente. Am dori ca această campanie să se desfăşoare în cât mai multe unităţi şcolare pentru a oferi dreptul la informare asupra posibilităţilor pe care le oferă învăţământul special pentru copiii cu dizabilităţi”, spune Ileana Lazsadi, directorul adjunct al Liceului Teoretic Special IRIS din Timişoara.

“Într-o lume normală orice copil are voie”

Ce e normal? A scris Melisa Dumitrache, din clasa a IX-a A, de la Liceul IRIS. “Într-o lume normală orice copil are voie. Visul unui copil cu dizabilităţi însă poate să vă surprindă. Dacă pentru un copil obişnuit a merge la şcoală e un lucru firesc, pentru un copil cu dizabilităţi acest lucru presupune mari eforturi datorită discriminărilor pe care le întâlneşte în societate”, a scris Melisa în eseul ei. La activităţile organizate de Liceul IRIS au participat, pe lângă cei de la unitatea şcolară: inspectorul pentru învăţământ special Diana Bumbăcilă, reprezentanţi ai Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, Daniela Hamzescu, director CREI Timiş, Ioan Risti, preşedintele Asociaţiei de nevăzători-filiala Timiş şi reprezentanţi ai Şcolii nr. 25, împreună cu un grup de copii.

 

Comentarii

comentarii