Acasă Economic După ce a scăpat de insolvență, Fornetti vrea să devină liderul pieței...

După ce a scăpat de insolvență, Fornetti vrea să devină liderul pieței din România

DISTRIBUIȚI

fornetti 22Povestea Fornetti, înființată în 1997, este una de succes. Imediat după înființare, a deschis drumul spre adaptarea în Ungaria a unui nou stil de consum, produse de panificație și patiserie coapte pe loc. De fiecare dată a ales să dezvolte produsele pe baza principiilor proprii. A prezentat produse de un anumit fel, încă înainte să se dezvolte cerința pentru ele (de exemplu produsele de patiserie comercializate la kilogram). Succesul obținut de Fornetti și produsele sale au fost urmărite de către concurență, dar finalitatea a fost de fiecare dată doar o copie a urmăririi trendului consacrat de către Fornetti. Prin produsele sale de calitate excepțională, a pus accent foarte mare pe siguranța consumatorului atât din punct de vedere al siguranței alimentare cât și în ceea ce privește calitatea materiilor prime utilizate. A fost prima întreprindere regională care a recunoscut avantajele unui sistem de franciză și a fost printre primele societatăți care și-a dezvoltat propria rețea de franciză.
În momentul de față, cele 9 familii de produse cuprind peste 200 de produse de panificație și patiserie, care sunt comercializate în peste 1800 de puncte ”in store bakery” respectiv în peste 1500 de locații francizate. Pe parcursul anilor, a dezvoltat baze de producție moderne cu capacitate de a asigura partenerilor săi un rulaj de 160 de tone/zi. Cele 2 fabrici din Ungaria, 1 fabrică în România și 1 fabrică în Bulgaria sunt automatizate, cu linii de producție modernizate, care respectă în totalitate normele de siguranță alimentară și asigură calitatea standard ridicată.
Franciza asigură produse pentru piața de retail, în afară de rețeaua de franciză și sistemul in store bakery. Este prezentă în 11 țări, cu un rulaj mediu anual de 16.000 de tone în cele peste 2.000 de puncte retail. Fornetti România asigură un trai decent în mod direct pentru 421 de persoane la care se pot adăuga și angajații partenerilor. Firma mamă și sucursala din Bulgaria asigură încă 1030 de locuri de muncă. Cifra de afaceri a companiei a ajuns în 2014 la valoarea de aproape 70 milioane de Euro.
Fornetti România s-a înfiinţat în anul 2001 ca master franciză a Fornetti KFT, devenind în timp una din cele mai longevive companii de pe piața francizelor şi lider pe piaţa de profil din România. În cei peste 14 ani de existenţă, Fornetti a reuşit să devină cel mai extins lanţ de francize din ţară, cu peste 600 de magazine, 1200 de tone produse distribuite lunar către parteneri, o sortimentaţie ce include mai mult de 50 de produse şi peste 500.000 de consumatori zilnic.
În istoria dezvoltării Fornetti, în data de 5 august 2015 a intervenit a schimbare radicală. În această zi, Grupul Fornetti a devenit proprietatea companiei elvețiano-irlandeză ARYZTA AG. Aryzta AG ocupă locul trei în clasamentul mondial al industriei de panificație și patiserie congelată; are activitate pe 4 continente prin cele peste 60 de branduri. Fornetti a devenit al 24-lea membru, pe lângă cele 23 europene pe care le deține Aryzta și a mărit numărul țărilor în care era prezentă de la 10 la 13. Compania este listată la bursa de la Zürich și cea irlandeză.
Lărgirea grupului este asigurată în primul rând de investiții specifice și achiziții. Din postura de investitor de profil, și-a asumat un rol major în dezvoltarea mai multor branduri vest-europene (Cuisine de France, LaBrea Bakery, Klemme). Unul din atuurile companiilor care fac parte din Aryzta este potențialul de cercetare/dezvoltare și multiplele căi de distribuire de care dispune fiecare membru. Cu produsele companiilor care sunt parte a grupului Aryzta vă puteți întălni în magazinele marilor retaileri, în magazinele rețelelor de benzinării, hoteluri, fast-fooduri respectiv în aeroporturi și gări.
Sebastian Gooding- CEO Fornetti Group, concluzionează natura străduinței:
”Scopul este ca, împreună cu echipa managerială de succes, să ridicăm această poveste de succes național, la nivel european. Pentru îndeplinirea scopului care are legătură cu brandul Fornetti, lucrăm la un plan de dezvoltare comercială pe termen lung. Pentru susținerea activităților actuale, managementul a aprobat un program de dezvoltare în valoare de 9 milioane lei. Cu această ocazie vom mări semnificativ și efectivul de forță de muncă.” A subliniat și faptul că dorește să întărească poziția regională a Fornetti după care să o ducă la nivel European. Alăturarea companiei Fornetti grupului Arzyta aduce beneficii importante care se vor regăsi şi pe piaţă în perioada imediat următoare. Experienţa acumulată de către grupul irlandezo-elveţian aduce un plus de valoare companiei şi ne impulsionează să aducem constant noi strategii de dezvoltare. O prioritate pentru următoarele săptămâni va fi angajarea unui număr de aproximativ 50-100 de persoane în sectorul de Producție. Mărirea halei C de Producţie, vânzările crescute pe piaţă fac necesar acest aspect, numărul actual de muncitori nu poate să facă faţă ritmului alert de dezvoltare. O altă prioritate este reamenajarea magazinelor din sistemul de franciză, pentru a oferi partenerilor şi consumatorilor spaţii transparente, moderne. Totodată, după o lungă perioadă, s-a produs şi rebranduirea companiei, cu schimbări semnificative în ceea ce priveşte logo-ul. Încă din vara acestui an am început introducerea unor produse noi, premium, cu gusturi inedite. Dezvoltarea de produse noi şi crearea unor sortimente noi a fost mereu un aspect pe care am pus mare preţ, toate acestea în încercarea de a rămâne lideri de piaţă şi de a livra partenerilor şi consumatorilor produse unice. Pentru cei peste 600 de parteneri există un program special de promoţii şi se aplică noi oportunităţi de dezvoltare. Pe scurt, Fornetti rămâne la dispoziția consumatorilor și partenerilor. Tehnologizarea și crearea de noi locuri de muncă, servesc acest scop”, spune Sebastian Gooding – CEO Fornetti Group.

Comentarii

comentarii