Acasă Economic Interese portocalii: Directorul Aeroportului din Timişoara vrea să preia Aeroportul din Arad

Interese portocalii: Directorul Aeroportului din Timişoara vrea să preia Aeroportul din Arad

DISTRIBUIȚI

 După ce au eşuat în preluare ostilă a Aeroportului Timişoara de către cel din Arad, prin formarea unei aşa zise Companii Aeroportuare Banat, portocalii din conducerea celor două judeţe au lansat marţi o nouă „propunere”. Directorul Aeroportului Internaţional din Timişoara, Cornel Sămărtinean, a declarat, într-o conferinţă de presă, că instituţia pe care deocamdată o conduce doreşte preluarea Aeroportului din Arad deoarece infrastructura acestuia „este nefolosită”. 

Sămărtinean a afirmat că, în prezent, se elaborează un studiu de oportunitate privind înfiinţarea Companiei Aeroportuare Banat, care ar îngloba cele două aeroporturi, însă conducerea Aeroportului Internaţional din Timişoara ar dori „preluarea” celui din Arad, care deţine o infrastructură necesară aerogării timişorene. Astfel, cu voie de la PDL, directorul Aeroportului Timişoara a încercat să mai îndulcească puţin desfiinţarea celui mai important aeroport din ţară, după cel din Bucureşti, şi să insinueze ideea că Timişoara ar avea nevoie de Aeroportul din Arad. „Aeroportul din Timişoara are o infrastructură destul de solidă şi valabilă. Însă ea ar trebui extinsă pentru a putea face faţă tuturor solicitărilor de operare pe Aeroportul Timişoara. Încercăm şi suntem într-o fază finală a studiului de oportunitate pentru a încerca o colaborare cu Aeroportul din Arad. Încercăm şi analizăm oportunitatea chiar de preluare a aeroportului, ţinând cont că la Arad există o infrastructură care nu e folosită aproape deloc. Şi e păcat să fie aproape de noi o infrastructură nefolosită. E o gândire şi încercăm să o punem în practică”, a afirmat Cornel Sămărtinean.

 
Un uriaş nu mai poate trăi fără un pitic
 
Conform datelor oficiale, în 2010 Aeroportul Internaţional din Timişoara a fost tranzitat de 1.136.000 de pasageri. În acelaşi timp, Aeroportul din Arad a avut un flux de… 13.257 de pasageri. Matematic, este greu de înteţeles cu un aeroport de dimensiunea celui din Timişoara, a cărui limită de capacitate nu este încă atinsă şi nici nu va fi în următorii ani, are nevoie de „imaşul” din Arad, a cărui infrastructură este deficitară din toate punctele de vedere. Singura explicaţie este cea legată de interesele de grup, de la cele imobiliare, la un nou mod de a toca banii publici. Intesesele arădenilor de a avea şi ei un aeroport, poate chiar internaţional, au ieşit din nou la iveală. Dacă la ultima încercare de „contopire” a celor două aeroporturi, presa, opinia publică şi liderii politici normali din Timiş au reuşit să stopeze „operaţiunea”, aceasta continuă. Faptul că la Arad nu este nimic fezabil a fost recunoscut chiar de Cornel Sămărtinean care a spus că: „Deocamdată, Aeroportul Arad nu are certificate de siguranţă şi deschidere internaţională. Are doar un certificat de aeroport deschis activităţii internaţionale, ceea ce înseamnă că poate opera doar curse internaţionale în situaţii extreme, nu şi regulate. Noi vom încerca să îi sprijinim să obţină certificatele necesare ca să poată funcţiona ca un aeroport internaţional”. Chiar dacă, oficial, nimeni nu s-a gândit la o viitoare destinaţie a Aeroportului Arad, se vorbeşte că acesta poate fi folosit la preluarea unor curse care operează pe Aeroportul din Timişoara şi a transportului de marfă, Sămărtinean a spus că acest lucru va fi posibil doar după construcţia autostrăzii dintre cele două municipii. Chiar dacă încă de anul trecut există la nivelul Ministerului Transporturilor alocare bugetară pentru realizarea studiului de fazabilitate pentru înfiinţarea Companiei Aeroportuare Banat, Cornel Sămărtinean spune că, deocamdată, nu a discutat această fabuloasa lui intenţie intenţie nici cu conducerea Aeroportului Arad şi nici cu conducerea din Ministerul Transporturilor. După scandalul de acum câteva săptămâni dintre companiile Wizz Air şi Carpatair, scandal care a culminar cu ameninţarea că Wizz Air va pleca de la Timişoara la Arad, Sămărtinean a anunţat că s-a făcut pace. Wizz Air a semnat un nou contract de operare pe următorii trei ani şi va rămâne pe Traian Vuia.
 

Comentarii

comentarii