Acasă Administraţie La vedere! Aleșii locali din Timișoara se pregătesc să voteze „transparența instituțională”

La vedere! Aleșii locali din Timișoara se pregătesc să voteze „transparența instituțională”

407
DISTRIBUIȚI

Marți, 13 iulie, va avea loc o nouă ședință a Consiliului Local Timișoara. Pe lângă mai multe proiecte de aprobare a bugetelor și profilurilor consiliilor de administrație ale societăților din subordine, consilierii locali vor trebuie să voteze – sau nu – și „transparența instituțională”.

Este vorba despre două proiecte inițiate de Marius Craina, PRO România, care ar obliga echipa de conducere a primăriei să-și facă publice diplomele și o dovadă a domiciliului. Consilierul local anunța încă din martie că a depus cele două proiecte de HCL, însă acestea, se pare, vor fi dezbătute de abia patru luni mai târziu.

Vizați de cele două proiecte sunt, mai exact, primarul, viceprimarii, consilierii personali ai acestora și toți angajații cu funcții de conducere. Pentru a nu exista probleme cu GDPR-ul, în ambele proiecte de hotărâre se stipulează că datele cu caracter personal – precum notele, CNP-ul sau adresa exactă – vor putea fi cenzurate. Pentru actul de identitate, termenul menționat este de o săptămână după aprobare, iar pentru diplome, de două săptămâni.

Iată cum sunt formulate cele două proiecte de hotărâre, ambele publicate pe site-ul primăriei la începutul lunii iulie:

  • Proiect de Hotărâre din 02.07.2021 privind promovarea transparenței instituționale în Primăria Municipiului Timișoara prin publicarea actelor de studii ale primarului, viceprimarilor, consilierilor personali ai primarului și viceprimarilor precum și a angajaților care dețin funcții de conducere:

Art.1: Se instituie în Primăria Timișoara obligativitatea ca Primarul, Viceprimarii, consilierii personali ai acestora și toți angajații cu funcții de conducere să-și publice pe site-ul oficial al Primăriei fotocopii după următoarele acte de studii:
– diploma de bacalaureat;
– diploma de licență;
– diploma de master (dacă e cazul)
– diploma de doctor ( dacă e cazul)
Art. 2: Având în vedere că unele diplome, în funcție de perioada când au fost emise, au înscrise notele/media pe fața 1, iar altele pe fața 2 ( verso), pentru a asigura egalitatea de tratament, notele/media aflate la vedere pot fi acoperite.
Art.3: Sub fiecare diplomă, se va indica perioada efecturăii studiilor respective, sub forma: anul începerii studiilor – anul încheierii studiilor.
Art.4: Termen de conformare la prevederile articolelor 1-3 de mai sus: două săptămâni de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri (…)”.

 

  • Proiect de Hotărâre din 02.07.2021 privind promovarea transparenței instituționale prin publicarea dovezii domiciliului aleșilor locali ai Unității Administrativ Teritoriale Timișoara:

Art.1: Având în vedere prevederile Codului administrativ art. 160 alin. 1 litera c, respectiv art. 204 alin. 2 litera c, se instituie pentru aleșii locali ai Municipiului Timișoara – primar și consilieri locali, inclusiv viceprimari, obligativitatea ca pe parcursul mandatului să aibă pe site-ul oficial al Primăriei Timișoara fotocopie după cartea de identitate sau după pagina de rigoare din pașaport în care să se vadă localitatea în care au curent domiciliul. În fotocopie, adresa în localitate, CNP – ul, datele actului de identitate și toate informațiile cu caracter personal vor fi acoperite.
Art.2: Termen de conformare: o săptămână de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. (…)”.

Comentarii

comentarii