Acasă Actualitate Lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj – povestea contestaţiilor merge mai departe

Lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj – povestea contestaţiilor merge mai departe

DISTRIBUIȚI

autostrada timisoara lugojPovestea desemnării constructorului pentru lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj merge mai departe şi devine din ce în ce mai alambicată. Contestaţii la contestaţii, firme constructoare câştigătoare care contestă alte firme, dosarul face drumuri în cruciş, iar lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj îşi aşteaptă constructorul, în timp ce lotul 1 e deja dat în circulaţie. După ce constructorul desemnat la licitaţie a fost contestat, iar contestaţia admisă în parte, acum CNADNR contestă admiterea în parte a contestaţiei de către Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Începerea şantierului va mai avea de aşteptat.

Acum o săptămână, lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj era tot în aşteptarea constructorului. Acum e tot aşa. Comisia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a anunţat rezultatele în ancheta demarată în ceea ce priveşte excluderea uneia dintre ofertele lansate pentru stabilirea câştigătorului licitaţiei pentru construcţia tronsonului 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj. Societatea românească Selina a contestat rezultatul, iar Comisia a admis în parte contestaţia. În 10 zile trebuiau reevaluate oferta firmei Selina, dar şi oferta desemnată anterior câştigătoare. Cea mai bună ofertă din punct de vedere financiar în procedura de licitaţie a fost cea lansată de asocierea dintre Constructora San Jose SA şi Sevicon Obras e Infraestructuras – 3,4 milioane de euro pe kilometru. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a hotărât să nu admită oferta mai sus menţionată şi a declarat câştigătoare oferta de pe locul doi, UMB.

Se aşteaptă reevaluarea şi soluţionarea recursului

Selina, firma care a depus contestaţia, a avut cea de-a treia ofertă din licitaţie, ca şi preţ. Săptămâna trecută, CNSC a decis să nu admită o întâmpinare a firmei care ar fi trebuit să câştige acest tronson, compania UMB, împotriva contestării licitaţiei solicitate de firma de pe locul 3, Selina. Comisia respinge întâmpinarea, dar decide să retrimită dosarul înapoi la Compania de Drumuri şi să solicite reevaluarea ofertelor, inclusiv cea a firmei spaniole care a avut cel mai bun preţ, dar a fost descalificată. CNADNR a decis să formuleze o plângere împotriva hotărârii, mai precis a deciziei CNSC nr. 507, emisă în cadrul procedurii de achiziţie publică ]Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara – Lugoj, lot 2″. După soluţionarea recursului şi finalizarea reevaluării ofertelor se va transmite noul rezultat al procedurii. Şi atunci se va desemna constructorul. Dacă nu, din nou, se contestă…

Comentarii

comentarii