Primăria Timișoara a primit de la guvern, ieri, prin Programul „Anghel Saligny” pentru că atât a cerut, trei milioane și ceva de lei pentru Pasajul Solventul, al cărui șantier a început oricum glorios în 2021, cu două ordine de sistare, pe motiv de pandemie.
Consilierul local Roxana Iliescu am mers să văd cum stau lucrurile în teren, mai ales că declarațiile venite dinspre viceprimarul Ruben Lațcău sunt contradictorii și nici nu par să aibă legătură cu informațiile oferite de angajații de la Comunicare din PMT. Conform unei declarații oficiale, termenul de finalizare este luna august 2024. Viceprimarul Lațcău a declarat însă, într-o publicație regională, că speră ca în februarie – martie lucrările la Pasajul Solventul să fie reluate, iar șantierul să fie terminat „la sfârșitul acestui an, începutul anului viitor”. Pe alt site, într-un interviu, același viceprimar USR spunea că este luată în considerare și varianta rezilierii contractului, cu penalități și organizarea unei noi licitații, pentru restul de lucrări.
”Până să se hotărască Lațcău ce face pe banii timișorenilor plătitori de taxe și impozite, am fost pe șantier, unde, evident, nu e nimeni. Și nu doar că nu e nimeni, dar zona nu e nici măcar protejată, oamenii trecând în voie pe acolo, înglodați în noroi până la glezne. Oricum, din teren nu pare că, așa cum declară nonșalant același Ruben Lațcău, <<avem un stadiu de execuție de aproximativ 45%>>”, spune Roxana Iliescu.
Nici lucrările de pe Calea Bogdăneștilor nu merg prea bine.
”Nici în Calea Bogdăneștilor lucrurile nu stau grozav, mai ales pentru cei care așteaptă reluarea circulației tramvaiului 5. Bucla de întoarcere încă nu poate intra în șantier, pentru că nu are toate avizele. S-a ajuns aici pentru că niște minți luminate din primărie au considerat că șantierele de pe Bogdăneștilor și de la Pasajul Solventul s-ar putea termina simultan, iar tramvaiul să meargă „șnur”. În ce lume trăiesc acești oameni e greu de spus. Ce știu sigur este că vorbim despre două investiții care totalizează aproape 280 de milioane de lei, adică peste 55 milioane de euro, gestionate prost și după ureche.
Iar celor care cred că doar caut nod în papură le spun numai să se uite cu atenție la imaginile alăturate. Și să-și imagineze cum, în aproximativ șase luni, tramvaiul va trece pe sub liniile de cale ferată. Eu nu am reușit să fac asta”, spune consilierul local.