Acasă Actualitate Marius Popovici: „Podul Calafat-Vidin – o lucrare monumentală”

Marius Popovici: „Podul Calafat-Vidin – o lucrare monumentală”

DISTRIBUIȚI

În Germania, transportul de persoane cu autoturisme a crescut, în ultima perioadă, cu 15 până la 20 de procente. În circa o treime din numărul total de gospodării din Germania, aproximativ 25 de milioane, sunt cel puţin trei autoturisme pe familie. Numărul total de autoturisme în Germania este de aproape 40 de milioane, România este în acest clasament undeva în poziţia de jos, cu circa 3 milioane de autoturisme la 20 de milioane de locuitori. „Dacă analizăm circulaţia din România, care a crescut în ultimii ani exponenţial, vedem că traseul princiapl Est-Vest este pe DN 7, de la Arad-Sibiu-Bucureşti spre Grecia şi Turcia, trecând prin Ruse – Bulgaria. Traseul alternativ folosit de foarte mulţi rutierişti este bacul de la Calafat-Vidin, care scurtează drumul din Europa de Vest spre Grecia şi Turcia pe teritoriul românesc cu peste 200 de kilometri. Din acest motiv, proiectul comun româno-bulgar, cofinanţat de către UE, podul rutier şi cale ferată de la Calafat-Vidin, cu termen de finalizare primăvara anului 2013, va crea o facilitate deosebită pentrru cei care circulă din vestul europei spre Bulgaria, Grecia şi Turcia”, spune Marius Popovici (prim-vicepreşedinte PNŢCD Timiş), inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

Podul propriu-zis are o lungime de 1.971 de metri
Vizitând şantierul de la Calafat-Vidin, Popovici a fost impresionat în primul rând de nodul rutier de la Calafat, supratreversări, pasaje rutiere şi feroviare terminate de către partea română, inclusiv staţia de taxare. „Podul propriu-zis,  cu o lungime de 1.971 de metri, un sistem hobanat cu cabluri, va avea o lăţime de 28 de metri, patru benzi de autostradă plus două de cale ferată, înălţimea carosabilului la 90 de metri şi înălţimea maximă a pilonilor de 180 de metri, această înălţime permiţând chiar şi subtraversarea navelor mari.Lucrarea este monumentală, executată de către unul din cei mai mari constructori rutieri din lume – FCC – impresionează prin înalta tehnologie înglobată şi frumuseţea arhitecturală a viitorului pod”, spune Marius Popovici.

Comentarii

comentarii