Acasă Administraţie Noua organigramă a Primăriei Timișoara, aprobată, până la urmă, și fără dezbatere...

Noua organigramă a Primăriei Timișoara, aprobată, până la urmă, și fără dezbatere publică

525
DISTRIBUIȚI

Organigrama propusă de primarul Dominic Fritz a fost, până la urmă, aprobată în ședința Consiliului Local de marți, 15 iunie. Proiectul a fost anunțat vineri, iar luni a fost contestat de sindicatul angajaților din primărie. De altfel, președintele sindicatului, Tiberiu Negrei, a fost și prezent la ședința CLT. După cum era de așteptat, nu s-a lăsat fără contre, iar, dacă ar fi să ne luăm după Negrei, se va ajunge și în instanță.

Noua structură prevede existența a 17 structuri distincte care răspund în fața primarului sau, după caz, a viceprimarilor, spre deosebire de 27, câte au fost în ultima organigramă. Cum schimbările sunt importante, mai mulți directori își vor pierde posturile de conducere, dar nici o parte dintre angajați nu scapă, unii urmând să aibă totuși parte de concursuri. Per total, însă, numărul de posturi rămâne de 644.

În cadrul ședinței CLT, primele nelămuriri au fost ale liberalului Lucian Căldăraru, care reproșa tocmai numărul prea mare de posturi „pentru o primărie modernă”. Fritz, în schimb a spus că unele primării performante dau rezultate tocmai pentru că au destui angajați. Un exemplu înaintat de primar ar fi al orașului Karlsruhe, care are peste 1.000. Momentan, însă, edilul-șef speră că se va putea crește calitatea vieții și a actului administrativ cu numărul actual de funcționari.

Simion Moșiu, tot PNL, a punctat faptul că presiunea în rândul funcționarilor este clar ridicată, un director chiar suferind un infarct. Acesta a mai cerut lămuriri privind managerii de cartiere și diferențele față de președinții consiliilor consultative de cartier. „Consiliile consultative sunt activități voluntare ale societății civile. Managerul de cartier va fi un funcționar”. Tot liberalii i-au mai cerut primarului să trateze cu bună-credință procesul de restructurare. Alte nelămuriri au fost legate de numărul de angajați responsabili de relația cu presa, trei,

La final, înainte ca proiectul de hotărâre să fie supus la vot, i-a fost dat cuvântul și președintelui Sindicatului Liber al Salariaților din Primăria Municipiului Timișoara și din Serviciile Publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara, Tiberiu Negrei, cel care cu o zi înaintea ședinței îi solicita primarului organizarea unei dezbateri. Pe scurt, acesta a spus că Fritz nu își respectă promisiunile legate de transparență. Acest a cerut consilierilor locali să nu voteze proiectul și a spus că nu exclude atacarea în instanță a acestuia, în caz contrar. Anterior, sindicalistul spunea că, fiind vorba de un act normativ, se poate organiza dezbatere. În schimb, primarul susținea că este un act individual și nu există această obligație.

„Așa ceva nu s-a mai întâmplat, ca de vineri (când a fost anunțat și publicat proiectul – n.r.) până marți (când s-a votat – n.r.), așa-zisa transparență să se manifeste. (…) Vă las o decizie, exemplu de practică a instanțelor timișorene, în care sindicatul a anulat o organigramă . Ceea ce dorim de la dumneavoastră este să respectați legea. Afirmați că ați aplicat toate prevederile legale, însă sunt o droaie pe care nu le aplicați. (…) Instanța a arătat caracterul normativ al organigramei și al statutului de funcții.

Am solicitat luni să vă atragem atenția că sunt probleme cu privire la legalitate, dialog social, cod administrativ și transparență decizională. Evident, este vorba de un act normativ, vă rugăm, domnilor consilieri locali, să respingeți acest proiect de hotărâre, dându-i șansa să domnului primar să ajungă în legalitate, să promoveze o dezbatere publică. Nu există aviz din partea comisie paritare. În caz contrar, vom fi nevoiți să contestăm această hotărâre în instanță”, a declarat Negrei.

Fritz și consilierii de la USR PLUS nu s-au lăsat impresionați. Primarul a spus că Negrei l-a susținut pe Robu, că nu au fost organizate dezbateri pe alte organigrame de primărie și că există aviz juridic pentru acest proiect de HCL. „Am mare hotărâre că nu este doar oportun, ci și legal”, a subliniat Fritz. Și Rodica Militaru a intervenit, în legătură cu decizia instanțelor amintită de sindicalist: „Cele trei HCL-uri au fost abrogate pentru că au fost luate în baza unui act normativ dat de prefect care a fost abrogat”.

Până la urmă, după ce a stabilit că proiectul a primit aviz favorabil în comisii, președintele ședinței, Radu Țoancă, a supus proiectul la vot. Au fost 16 voturi „pentru”, 4 abțineri și 4 „împotrivă”.

Iată cum arată organigrama, statul de funcții și regulamentul aprobate marți:

Anexa 1_Org.11.06.2021

Anexa nr.2_Stat Funcții

Anexa nr.3_ ROF 2021

Comentarii

comentarii