Acasă Economic Noua taxă pe poluare auto a intrat în vigoare

Noua taxă pe poluare auto a intrat în vigoare

DISTRIBUIȚI

Pentru o Dacia Logan ce se vinde cu 2.500-3.500 euro, taxa pe poluare auto va fi puțin peste 1.000 euro

Calculatorul oficial

Noua variantă a taxei pe poluare auto a intrat în vigoare vineri, 13 ianuarie, iar calculatorul oficial este acum funcțional. Principala noutate adusă de legislația taxei pe poluare auto pentru 2012 este că taxa va fi plătită pentru toate mașinile pentru care nu a fost achitată de cumpărator cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate. 

Cei mai afectați de noua taxă sunt cei care doresc să vândă sau să cumpere o mașină cu motor Euro 3 veche de 7-10 ani, deoarece taxa este dublă față de o mașină similară, mai nouă cu 2-3 ani și cu motor identic, dar conform normelor Euro 4. Calculatorul oficial este util și pentru cei care au plătit taxa din 2007 până acum și vor să ceară diferența dintre taxa achitată de ei și noua variantă. O precizare extrem de utilă este faptul că cei care vor restituiri trebuie să calculeze suma punând în calculator vârsta pe care mașina o avea în momentul înmatriculării, nu vechimea din prezent. Noua taxă va fi plătită de cumpărător, nu de vânzător, pentru toate mașinile pentru care nu s-a platit taxa deja. Taxa se va plăti cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate. 
 
Exemple de calcul pentru mașini populare pe piața second-hand 
 
Pentru o Dacia Logan cu motor de 1,4 litri pe benzină (75 CP) Euro 3, din 2004-2005, care se comercializeaza pe piața second hand cu 2.500-3.500 euro, taxa pe poluare auto va fi puțin peste 1.000 euro. Pentru aceeași mașină, cu același motor, dar Euro 4, din 2006-2007, taxa este mult mai mică, de aproximativ 350 euro.
Pentru un Opel Astra cu motor de 1,7 litri turbo diesel, Euro 3, din 2002-2003, taxa va fi de puțin peste 2.000 euro. Pentru Astra cu aceeași motorizare, dar Euro 4, din anii 2005-2006, taxa este la jumătate din valoare (circa 1.000 euro). Pentru un Opel Astra cu motor pe benzină de 1,6 litri, Euro 4 din 2005-2006, taxa este de circa 500 euro. Pentru aceeași masina și același motor, dar cu norma de poluare Euro 3, taxa trece ușor de 1.500 euro.
În cazul motorizarilor turbo diesel de 1,9 litri sau 2 litri, răspândite în rândul mașinilor second hand de 6-10 ani vechime, taxa este de aproape 2.500 euro dacă propulsorul este Euro 3 și de circa 1.200 euro dacă este Euro 4. În aceste situații se găsesc multe mașini Volkswagen (Golf, Passat), BMW și Audi.
Pentru un Daewoo Matiz cu motor Euro 3 taxa este de sub 350 euro, iar dacă mașina este mai nouă și corespunde normelor Euro 4 atunci taxa va fi mai mică de 150 euro.
Pentru mașinile vechi de 7-8 ani cu motoare de 3 litri Euro 3 taxa ajunge la aproape 6.000 euro, însă dacă propulsorul este Euro 4 atunci cuantumul taxei poate fi mai mic de 2.500 euro. În cazul în care mașina are propulsor Euro 2 și are 10-11 ani vechime taxa trece usor de 9.000 euro.
 

Comentarii

comentarii