Acasă Economic Ovidu Ganț: ”Ministerul Transporturilor are miopie politică”

Ovidu Ganț: ”Ministerul Transporturilor are miopie politică”

DISTRIBUIȚI

Ministerul respinge o interpelare parlamentară privind proiecte feroviare regionale în Banat

 
Deputatul Forumului Democrat al Germanilor din România, Ovidiu Ganț, a propus Ministerului Transporturilor promovarea a două proiecte regionale cu conexiuni în Banat. De la minister a venit recent răspunsul la interpelarea parlamentarului minorității germane. Ambele propuneri ale parlamentarului au fost respinse.

 Una din propuneri s-a referit la linia de cale ferată pe ruta Timisoara (Romania) – Kikinda (Serbia) – Szeged (Ungaria), iar cealaltă pentru ruta Nadlac (România) – Nagylak (Ungaria). Unul dintre argumente a fost că între Nădlac și Nagylak nu există linie de cale ferată. Nici din partea companiei de cale ferată maghiară (MAV) nu există o cerere pentru realizarea acestei rute. Pe de altă parte, în răspunsul de la minister se spune că ruta Arad – Nădlac prin Pecica, este exploatată în momentul de față de o firmă privată. Un alt argument pe care ministerul îl aduce în atenție este coridorul 4. paneuropean care prevede o rută feroviară în continuarea traseului Budapesta – Szolnok – Bekescsaba (Ungaria) – Curtici – Arad (România). Pe termen mediu și lung este prevăzut un tren de mare viteză de la granița maghiaro-română prin București până la Constanța. În ceea ce privește ruta Timișoara – Kikinda – Szeged, ministerul atenționează asupra faptului că există deja o legătură între Timișoara și Kikinda. Celelalte rute, aduse în discuție de Ovidiu Ganț, se pot considera ca și concurența la traseele coridorului 4. paneuropean. “Din cele mai sus menționate reiese faptul că, pe termen scurt și mediu, nu constituie o prioritate elaborarea de noi rute feroviare. Un studiu de fezabilitate în zona graniței româno-maghiare ar putea aduce clarificări în privința necesității unor noi rute în această regiune”, la aceasta rezumându-se, în esență, răspunsul de la minister. “Propunerile facute de mine nu vizează politica europeana de transport. Aici este vorba despre dezvoltarea regiunii Dunare-Criș-Mureș-Tisa. A fost o decizie de miopie politică a ministerului și dovedește încă odată faptul că în București problematica dezvoltării regionale nu este înțeleasă și de aceea acest lucru nici nu are susținere,” spune Ovidiu Ganț.

Comentarii

comentarii