Acasă Actualitate Pasajul fantezist din faţa Operei rămâne pe agenda primarului, dar după 2021

Pasajul fantezist din faţa Operei rămâne pe agenda primarului, dar după 2021

DISTRIBUIȚI

pasaj-subteran-victorieiDupă anul Capitalei Culturale Europene 2021, Piaţa Victoriei din Timişoara se va transforma în şantier pentru o perioadă, până se va realiza pasajul rutier ce ar închide Inelul 1. Până atunci nu se mişcă nimic, să nu ne găsească turiştii cu “istoria” pe masă.

“Da, este adevărat, este un proiect pe are l-am anunţat mai de mult. Acest pasaj, prin faţa Operei, iniţial (din construcţie) s-a dorit să fie un pasaj auto. S-a făcut extrem de solid, după care s-a renunţat la idee şi apoi a fost făcut pasaj pietonal. Sunt tot felul de poveşti care au apărut, că nu se poate face pasaj auto, pentru că datorită vibraţiilor nu ştiu ce ar păţi clădirile din zonă. Sigur, asta nu spun specialiştii în fundaţii şi vibraţii. Eu m-am consultat cu ei şi, evident, toţi spun că nu e nicio problemă. ‘Specialişti’ în cu totul alte domenii se pronunţă – istorici, sociologi etc. Toată stima pentru ei, în postura profesiilor lor, dar când este vorba despre astfel de fenomene fizice, acolo trebuie să se pronunţe specialiştii din domeniul respectiv, adică în fundaţii şi vibraţii”, le-a răspuns primarul Nicolae Robu tinerilor care l-au întrebat despre acest obiectiv, în cadrul audienţei online de miercuri seara.

Edilul le-a explicat că foarte multă lume, mai ales tinerii, nu ştiu că până prin ultimii ani de comunism, prin Piaţa Victoriei treceau liniile de tramvai, că acel pasaj nu exista, Piaţa Victoriei nu era pietonală, iar liniile de tramvai intrau pe strada Alba Iulia şi traversau şi Piaţa Libertăţii.

“Vă daţi seama că pe strada Alba Iulia, tramvaiele din acea vreme, care erau destul de primitive, vibrau puternic şi totuşi clădirile din zonă nu au păţit nimic. Tot pe acolo era şi trafic auto, inclusiv cu troleibuze şi autobuze şi nu s-a întâmplat nimic. Acum, dacă noi facem acel pasaj, nu vom permite să circule pe acolo decât autoturisme şi minibuze, după modelul din Paris, în apropierea Arcului de Triumf, unde este ceva asemănător şi care ajută enorm la fluidizarea traficului. De acolo m-am inspirat eu când am lansat această idee”, a explicat Nicolae Robu.

Proiectul este amânat acum pentru că în 2021 Timişoara va fi Capitală Europeană a Culturii nimeni nu-şi permite să rişte să aibă atunci şantier chiar în zona zero a oraşului unde sunt planificate spre desfăşurare cele mai multe evenimente.

“Sigur, este o zonă bogată în vestigii arheologice şi nu putem anticipa cât ar dura cercetarea arheologică, există riscul să se stea mult până se elaborează anumite soluţii de punere în valoare a descoperirilor. Nu putem risca, dar proiectul rămâne pe agendă, pentru că Inelul 1 de trafic auto, extrem de important pentru centrul istoric, a fost descompletat, pentru că el se închidea prin faţa Operei. Când toată Piaţa Victoriei a devenit pietonală, Inelul 1 a fost întrerupt, iar asta se resimte în traficul auto.

Dacă am avea acel pasaj, de la Materna până la ieşirea din parcarea Modex sunt circa 100 de metri, dar în absenţa acestui pasaj, acum faci aproape 2 km pe actualul Inel 1: Bastion – Puncte Cardinale – Piaţa Mărăşti – strada Gheorghe Dima – Piaţa 700 – strada Paris – Spitalul de Copii – bd. Republicii – bd. Ferdinand – Catedrală – Grădina de vară a Filarmonicii Banatul – strada 20 Decembrie – (lângă Parcul Justiţiei) – Liceul MIU/ parcare Modex. Zeci de mii de maşini pe zi fac această distanţă, pe când, dacă am avea acest pasaj, cei 100 de metri ar fi parcurşi în câteva zeci de secunde”, a mai spus Nicolae Robu.

Comentarii

comentarii