Acasă Actualitate Patru străzi din Timişoara au fost asfaltate pentru prima dată, într-un cartier...

Patru străzi din Timişoara au fost asfaltate pentru prima dată, într-un cartier cu anomalii urbanistice

DISTRIBUIȚI

1 strazi asfaltte 2

Timişoara se extinde într-un ritm alert, iar numărul străzilor de pământ şi piatră spartă creşte constant. Aceste străzi nu pot fi modernizate decât după introducerea reţelelor subterane de apă, canalizare, gaz şi electricitate. Lucrările de pietruire şi nivelare nu rezolvă problema prafului şi a noroiului, aşa că Primăria Timişoara a găsit o soluţie provizorie.

Pe străzi se aşterne un strat subţire de asfalt, după nivelare şi închidere a supraveţelor stabilizate. Cu materialele existente în zonă, dar fără altă fundaţie, strada are o perioadă de exploatare de 4-6 ani, iar costurile de realizare sunt mult mai mici. Soluţia provizorie oferă o suprafaţă plană de rulare pentru maşini, elimină zgomotul, praful şi noroiul.

Luni, 14 octombrie, primăria a inaugurat patru străzi asfaltate prin această metodă. Este vorba despre străzile Horia Hulubei, Eugen Coşeriu, Tristan Tzara şi Ştefan Procopiu, din spatele magazinului Selgros din Calea Aradului. Lucrările s-au efectuat pe o lungime totală de 2,1 km, valoarea lor fiind de 800.000 de lei. În prezent, prin aceeaşi metodă, se lucrează şi pe străzile Anvers, Homorod, Grigore Ureche, Aurel Pop şi Marius Moga. Executantul acestor lucrări este S.C. Confort S.A.

Sunt lucrări care s-au realizat mai la periferia oraşului, ca dovadă că ne preocupă întregul nostru oraş şi nu numai zonele lui centrale. Este prima asfaltare a acestor străzi. Aici, înainte, erau străzi cu noroi. Credem că un oraş ca Timişoara trebuie să-şi asfalteze absolut toate străzile şi avem o campanie în acest sens. Garanţia este de doi ani, iar durata de viaţă este de şapte ani. Avem lucrări făcute cu această tehnologie care se comportă foarte bine şi după şapte ani. Lucrările au durat două luni”, a declarat primarul Nicolae Robu.

1 strazi asfaltte 1

Chiar dacă asfaltările înseamnă o îmbunătăţire evidentă a calităţii vieţii pentru locuitorii din zonă, întregul cartier a fost gândit greşit. Unele străzi nu au mai mult de patru metri lăţime. Practic, nu există loc nici de întors maşina. Primarul promite că nu vor mai exista asemenea situaţii în cartierele noi.

Din păcate, aşa a fost gândită zona. În lipsa unei viziuni asupra dezvoltării oraşului, s-au întâmplat foarte multe lucruri în neregulă şi noi vrem să curmăm această stare de fapt. De aceea insistăm asupra Planului Urbanistic General. Vrem să avem cât mai curând adoptat PUG-ul şi atunci nu se vor mai întâmpla astfel de lucruri”, a declarat primarul.

Comentarii

comentarii