Acas─â Actualitate Pentru primarul prof. univ. dr. ing. Nicolae Robu, un metru este egal...

Pentru primarul prof. univ. dr. ing. Nicolae Robu, un metru este egal cu… 80-90 de centimetri

3291
DISTRIBUIȚI

R─âspunz├ónd unei post─âri pe Facebook, primarul Nicolae Robu, profesor universitar ╚Öi fost rector al Universit─â╚Ťii Politehnice din Timi╚Öoara, a dat asigur─âri c─â pistele de bicicli╚Öti de pe noile trotuare din centrul ora╚Öului sunt, ├«n majoritate cov├ór╚Öitoare, mai late de un metru.

ÔÇ×Face╚Ťi, v─â rog, m─âsur─âtori ale l─â╚Ťimii pistelor ╚Öi ve╚Ťi vedea c─â nu-i deloc adev─ârat c─â majoritatea sunt de sub 1m. Majoritatea cov├ór╚Öitoare sunt de cel pu╚Ťin un metru, v─â asigur (evident, liniile albe de delimitare apar╚Ťin pistelor, ├«n modul cel mai logic)ÔÇŁ, a r─âspuns edilul unei post─âri a paginii Timi╚Öoara Inspir─â.

├Än plus, acesta cerea s─â-i fie indicat un ora╚Ö cu mai multe piste dec├ót Timi╚Öoara, explica faptul c─â benzile auto create pentru c─â traficul era mult sufocant ╚Öi ÔÇ×poluarea ├«nzecit─âÔÇŁ ╚Öi asigura c─â este preocupat de promovarea folosirii bicicletei.

Ana Munteanu, candidat─â USR la Consiliul Local Timi╚Öoara, s-a g├óndit s─â verifice spusele primarului. ÔÇ×C├ónd am citit acest comentariu l─âsat de domnul Robu, m-am ├«ntrebat ce a╚Ö face dac─â a╚Ö fi deja consilier local ╚Öi a╚Ö avea ghinionul s─â lucrez cu un astfel de primar?ÔÇŁ, scrie aceasta, ├«ntr-o postare pe Facebook.

Astfel, aceasta a luat o rulet─â ╚Öi s-a dus s─â m─âsoare, dac─â ├«ntr-adev─âr pistele sunt mai late de un metru sau Robu ├«i minte pe cet─â╚Ťeni. Concluziile acesteia:

ÔÇ×1. Noile piste din zona central─â nu au ÔÇťcel pu╚Ťin 1 mÔÇŁ; au 80 de cm pistele, plus 10 cm bordurile de delimitare.

2. ├Än ciuda convingerii dumnealui ÔÇťc─â a╚Öa e logicÔÇŁ, marcajele de delimitare nu sunt zone de deplasare, sunt zone de delimitare ├«n cadrul c─ârora ar trebui s─â ne deplas─âm. Dac─â am avea voie s─â ne deplas─âm ╚Öi pe benzile de delimitare ar ├«nsemna c─â ╚Öoferii ╚Öi-ar putea rupe reciproc oglinzile f─âr─â a fi vreunul vinovat de ceva.

3. Dac─â bicicli╚Ötii ar merge la limita marcajului pistei ╚Öi pietonii ar merge la limita marcajului trotuarului, ar exista un num─âr mare de incidente ├«ntre pietoni ╚Öi bicicli╚Öti. Nu ╚Ötiu dac─â aceste incidente sunt sau nu dorite de administra╚Ťie.

 4. ├Än sprijinul celor de la punctul de mai sus, am fotografiat noua pist─â de pe strada 20 Decembrie 1989, ├«n dreptul Parcului Justi╚Ťiei. Pista are 80 de cm, fiind delimitat─â de un r├ónd de pavele de o parte (10 cm) ╚Öi bordura trotuarului de cealalt─â parte.

5. Tot ├«n acest sens, am extras o sec╚Ťiune dintr-un normativ de proiectare a pistelor de biciclete pe care Prim─âria Timi╚Öoara ├«l cere a fi respectat de c─âtre proietan╚Ťii celor 68 de noi km de piste din ora╚Ö (pag. 32 ÔÇô link aici: https://www.mlpda.ro/userfiles/Ghid%202016%20-%20draft%20final%20v5_2%20(2).pdf)ÔÇŁ.

Consider├ónd c─â de vin─â este modul ÔÇ×total dictatorialÔÇŁ ├«n care se iau deciziile ├«n Prim─âria Municipiului Timi╚Öoara, ÔÇ×├«ntr-un singur birou, f─âr─â studii, consult─âri, dezbateriÔÇŁ, userista vine cu promisiuni pentru c├ónd va fi ea consilier local. Spun├ónd c─â lista se poate ├«mbog─â╚Ťi ├«n urm─âtoarele luni, acesta prezint─â urm─âtoarele idei:

ÔÇ×1. Voi continua s─â port discu╚Ťii zilnice cu oamenii care chiar se deplaseaz─â prin ora╚Ö. Nu cu cei plimba╚Ťi de ╚Öofer; ci cu cei care a╚Öteapt─â dup─â tramvaie sau autobuze, cu bicicli╚Ötii care au dureri lombare din cauza bordurilor, cu taximetri╚Ötii, cu b─âtr├ónii, p─ârin╚Ťii ╚Öi persoanele cu dizabilit─â╚Ťi, cu cei care vin din zona metropolitan─â ╚Öi cu cei care stau ├«n cartierele ora╚Öului. Voi face tot ce-mi st─â ├«n putere s─â ├«n╚Ťeleg c├ót mai multe puncte de vedere.

2. Voi consulta exper╚Ťi ├«n domeniu, oameni care ╚Öi-au petrecut toat─â via╚Ťa studiind ╚Öi c─âut├ónd solu╚Ťii. Voi continua s─â m─â interesez cum au f─âcut alte ora╚Öe din lume de au ajuns s─â aib─â zero accidente mortale ├«n trafic. Voi continua s─â citesc c─âr╚Ťi care s─â m─â ajute s─â ├«n╚Ťeleg mai bine cum se dezvolt─â ora╚Öele ╚Öi care sunt trendurile viitorului.

3. Voi c─âuta s─â ajut angaja╚Ťii din Prim─ârie s─â intre ├«n contact cu organiza╚Ťii interna╚Ťionale, care s─â ne inspire ╚Öi s─â ne ajute s─â g─âsim solu╚Ťii, f─âr─â s─â reinvent─âm roata.

4. ├Äl voi taxa pe viitorul primar ├«n func╚Ťie, de fiecare dat─â c├ónd o s─â fie nevoie! Chiar dac─â ├«n particular mi-e tare drag ╚Öi ├«l respect enorm pentru c─â a dat Berlinul pe Timi╚Öoara.

5. Voi propune Hot─âr├óri de Consiliu Local care s─â ne fac─â via╚Ťa mai bun─â pe bune! Pe care orice cet─â╚Ťean o s─â le ├«n╚Ťeleag─â la o prim─â lectur─â, c─âci o s─â fie vorba de subiecte rupte din via╚Ťa de zi cu ziÔÇŁ.

├Än final, aceasta le recomand─â celor care ÔÇ×s-au plictisit de idei cre╚ŤeÔÇŁ s─â semneze peti╚Ťia prin care se solicit─â de urgen╚Ť─â reglementarea proiect─ârii, execu╚Ťiei ╚Öi ├«ntre╚Ťinerii pistelor de biciclete din Rom├ónia: https://campaniamea.declic.ro/petitions/vrem-piste-ca-afara-pentru-o-distantare-fizica-reala.

Comentarii

comentarii