Acasă Actualitate Pentru primarul prof. univ. dr. ing. Nicolae Robu, un metru este egal...

Pentru primarul prof. univ. dr. ing. Nicolae Robu, un metru este egal cu… 80-90 de centimetri

DISTRIBUIȚI

Răspunzând unei postări pe Facebook, primarul Nicolae Robu, profesor universitar și fost rector al Universității Politehnice din Timișoara, a dat asigurări că pistele de bicicliști de pe noile trotuare din centrul orașului sunt, în majoritate covârșitoare, mai late de un metru.

„Faceți, vă rog, măsurători ale lățimii pistelor și veți vedea că nu-i deloc adevărat că majoritatea sunt de sub 1m. Majoritatea covârșitoare sunt de cel puțin un metru, vă asigur (evident, liniile albe de delimitare aparțin pistelor, în modul cel mai logic)”, a răspuns edilul unei postări a paginii Timișoara Inspiră.

În plus, acesta cerea să-i fie indicat un oraș cu mai multe piste decât Timișoara, explica faptul că benzile auto create pentru că traficul era mult sufocant și „poluarea înzecită” și asigura că este preocupat de promovarea folosirii bicicletei.

Ana Munteanu, candidată USR la Consiliul Local Timișoara, s-a gândit să verifice spusele primarului. „Când am citit acest comentariu lăsat de domnul Robu, m-am întrebat ce aș face dacă aș fi deja consilier local și aș avea ghinionul să lucrez cu un astfel de primar?”, scrie aceasta, într-o postare pe Facebook.

Astfel, aceasta a luat o ruletă și s-a dus să măsoare, dacă într-adevăr pistele sunt mai late de un metru sau Robu îi minte pe cetățeni. Concluziile acesteia:

„1. Noile piste din zona centrală nu au “cel puțin 1 m”; au 80 de cm pistele, plus 10 cm bordurile de delimitare.

2. În ciuda convingerii dumnealui “că așa e logic”, marcajele de delimitare nu sunt zone de deplasare, sunt zone de delimitare în cadrul cărora ar trebui să ne deplasăm. Dacă am avea voie să ne deplasăm și pe benzile de delimitare ar însemna că șoferii și-ar putea rupe reciproc oglinzile fără a fi vreunul vinovat de ceva.

3. Dacă bicicliștii ar merge la limita marcajului pistei și pietonii ar merge la limita marcajului trotuarului, ar exista un număr mare de incidente între pietoni și bicicliști. Nu știu dacă aceste incidente sunt sau nu dorite de administrație.

 4. În sprijinul celor de la punctul de mai sus, am fotografiat noua pistă de pe strada 20 Decembrie 1989, în dreptul Parcului Justiției. Pista are 80 de cm, fiind delimitată de un rând de pavele de o parte (10 cm) și bordura trotuarului de cealaltă parte.

5. Tot în acest sens, am extras o secțiune dintr-un normativ de proiectare a pistelor de biciclete pe care Primăria Timișoara îl cere a fi respectat de către proietanții celor 68 de noi km de piste din oraș (pag. 32 – link aici: https://www.mlpda.ro/userfiles/Ghid%202016%20-%20draft%20final%20v5_2%20(2).pdf)”.

Considerând că de vină este modul „total dictatorial” în care se iau deciziile în Primăria Municipiului Timișoara, „într-un singur birou, fără studii, consultări, dezbateri”, userista vine cu promisiuni pentru când va fi ea consilier local. Spunând că lista se poate îmbogăți în următoarele luni, acesta prezintă următoarele idei:

„1. Voi continua să port discuții zilnice cu oamenii care chiar se deplasează prin oraș. Nu cu cei plimbați de șofer; ci cu cei care așteaptă după tramvaie sau autobuze, cu bicicliștii care au dureri lombare din cauza bordurilor, cu taximetriștii, cu bătrânii, părinții și persoanele cu dizabilități, cu cei care vin din zona metropolitană și cu cei care stau în cartierele orașului. Voi face tot ce-mi stă în putere să înțeleg cât mai multe puncte de vedere.

2. Voi consulta experți în domeniu, oameni care și-au petrecut toată viața studiind și căutând soluții. Voi continua să mă interesez cum au făcut alte orașe din lume de au ajuns să aibă zero accidente mortale în trafic. Voi continua să citesc cărți care să mă ajute să înțeleg mai bine cum se dezvoltă orașele și care sunt trendurile viitorului.

3. Voi căuta să ajut angajații din Primărie să intre în contact cu organizații internaționale, care să ne inspire și să ne ajute să găsim soluții, fără să reinventăm roata.

4. Îl voi taxa pe viitorul primar în funcție, de fiecare dată când o să fie nevoie! Chiar dacă în particular mi-e tare drag și îl respect enorm pentru că a dat Berlinul pe Timișoara.

5. Voi propune Hotărâri de Consiliu Local care să ne facă viața mai bună pe bune! Pe care orice cetățean o să le înțeleagă la o primă lectură, căci o să fie vorba de subiecte rupte din viața de zi cu zi”.

În final, aceasta le recomandă celor care „s-au plictisit de idei crețe” să semneze petiția prin care se solicită de urgență reglementarea proiectării, execuției și întreținerii pistelor de biciclete din România: https://campaniamea.declic.ro/petitions/vrem-piste-ca-afara-pentru-o-distantare-fizica-reala.

Comentarii

comentarii