Acasă Eveniment Primarul Lugojului şi-a prezentat raportul de activitate pe 2011

Primarul Lugojului şi-a prezentat raportul de activitate pe 2011

DISTRIBUIȚI

„Deşi în plină criză economică, am reuşit să încheiem anul 2011 într-un oraş, cred eu, mai frumos, mai curat şi cu mai multă lumină. Un oraş care îmi doresc ca la sfârşitul acestui an să arate mai frumos, mai modern, mai european”, a spus primarul Francisc Boldea
Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj, şi-a prezentat, în cadrul ultimei şedinţe ordinare a Consiliului Local, raportul de activitate pe anul 2011. Raportul edilului lugojean a fost structurat pe mai multe capitole: infrastructură rutieră; infrastructură edilitară; Lugojul, un oraş mai frumos, mai curat; lucrări în cartiere; pieţe şi târguri; locuinţe pentru lugojeni; mediul de afaceri şi piaţa muncii; asistenţă socială; sănătate; educaţie; administraţia locală; solicitări de finanţare; în dialog cu cetăţenii; cultură şi culte; evenimente din viaţa oraşului; sportul lugojean; satele Tapia şi Măguri. „Suntem la începutul unui nou an. Un an pe care ni-l dorim cu toţii mai bun, mai prosper şi plin de împliniri. Deşi în plină criză economică, am reuşit să încheiem anul 2011 într-un oraş, cred eu, mai frumos, mai curat şi cu mai multă lumină. Un oraş care îmi doresc ca la sfârşitul acestui an să arate mai frumos, mai modern, mai european. Prioritar pentru mine în anul care a trecut a fost Spitalul Municipal, unde am reuşit reabilitarea Laboratorului de Analize, a Farmaciei, a Secţiei de Pediatrie, a Staţiei de Oxigen. În prezent, se lucrează la Secţiile de Neurologie şi Paleaţie şi s-a achiziţionat ultrasonograful cu patru sonde. Mai mult decât atât, am reuşi să reducem datoria spitalului de la peste trei milioane de lei la mai puţin de jumătate de milion. Infrastructura rutieră a fost o altă prioritate a anului 2011. Am reuşit asfaltarea a 21 de străzi, precum şi repararea unei suprafeţe de 8.500 de metri pătraţi de străzi asfaltate, respectiv a unei suprafeţe de 1.500 de metri pătraţi de străzi pavate. În paralel, au continuat lucrările de asfaltare şi dalare a trotuarelor din municipiu. Tot anul trecut a fost amenajat un nou sens giratoriu, care a fluidizat traficul în zona de intersecţie a străzilor Ion Huniade, Valentin Rosada şi Primăverii. În acelaşi context, am reuşit să începem lucrările de construire a unui nou pod pietonal peste Timiş, care va face legătura între Piaţa Agroalimentară şi cartierul Ştrand. Investiţia este una multianuală, urmând ca podul să fie dat în folosinţă lugojenilor în toamna anului 2012. O mare importanţă am acordat infrastructurii edilitare, astfel că, în anul 2011, au fost executate ample lucrări de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare. La fel, lucrările de modernizare a Staţiei de Epurare se apropie de final. Mai mult decât atât, am reuşit demararea lucrărilor de alimentare cu apă curentă a satului Tapia. Un proiect important pus în practică în anul 2011 a fost înfiinţarea Poliţiei Locale. După nouă luni de funcţionare, bilanţul Poliţiei Locale arată o vizibilă îmbunătăţire a activităţilor specifice acestui organism. Pentru tinerii lugojeni am reuşit să scoatem la licitaţie primele loturi de teren în noul cartier Militari. Tot aici au demarat lucrările de amenajare a drumurilor de acces, precum şi cele de aducere în zonă a utilităţilor necesare. Nu am uitat nici de cei mai mici dintre lugojeni, pentru care am înfiinţat în anul 2011 o nouă creşă şi am demarat programul „Curtea Şcolii”. La fel ca anul trecut, am premiat performanţa, dar am introdus şi bursele municipale, un nou mod de a stimula elevii cu rezultate deosebite. Şi, tot ca o recompensă pentru cei mici, am adus la Lugoj un patinoar, care s-a bucurat de mare succes. La toate acestea adăugăm o serie de alte obiective pe care sperăm să le realizăm în anul care tocmai a început. Nu va fi deloc uşor să putem realiza tot ceea ce ne-am propus, dar sunt convins că împreună vom reuşi să facem din Lugoj un oraş cu adevărat european”, a declarat primarul Francisc Boldea.

Executivul a iniţiat 258 de proiecte de hotărâri

În cursul anului 2011, Executivul lugojean a iniţiat 258 de proiecte care s-au şi concretizat în hotărâri de consiliu. La acestea se adaugă  alte cinci proiecte iniţiate de consilierii locali. În 2011 au avut loc 12 şedinţe de consiliu ordinare, opt şedinţe extraordinare, o şedinţă festivă, cu prilejul Zilei Naţionale, precum şi o şedinţă solemnă, dedicată Zilei Lugojului. De asemenea a fost organizată o dezbatere publică, având ca temă proiectul de buget pe anul 2011. În aplicarea Legii nr. 52/2003, privind transparenţa decizională în administraţia publică, au fost publicate 33 de proiecte de hotărâri. Nu au fost făcute sesizări sau recomandări de către persoanele interesate, iar autoritatea publică nu a fost acţionată în justiţie pentru nerespectarea legii.

237 de persoane în audienţă şi 647 de sesizări online

Conform raportului, primarul Lugojului a avut, anul trecut, un program săptămânal de audienţe la care s-au prezentat 237 de persoane, cu probleme diverse: solicitarea de locuri de muncă, imposibilitatea achitării taxelor şi impozitelor, a facturilor ca urmare a veniturilor reduse, neînţelegeri între vecini, propuneri de înfrumuseţare a oraşului, solicitări de extindere a utilităţilor, probleme sociale, ajutoare financiare şi materiale, lucrări pentru reabilitarea şi modernizarea străzilor, poluarea fonică şi funcţionarea unor firme, fond funciar, acordarea ajutoarelor de încălzire. Un instrument de comunicare „rapid şi eficient” între municipalitatea lugojeană şi cetăţeni l-a reprezentat comunicarea online. Acest canal de comunicare a fost deschis prin intermediul site-urilor www.primarialugoj.ro şi www.lugojul.ro, unde la rubrica „Întreabă Primarul” au fost postate un număr de 647 de sesizări şi mesaje (339 de sesizări înregistrate pe site-ul www.lugojul.ro şi 308 sesizări pe site-ul www.primarialugoj.ro).

0800801000 – Telverde pentru lugojeni

Un alt instrument de comunicare adresat cetăţenilor din municipiul Lugoj – Telverde – a fost utilizat, în 2011, de către cei care au ales să-şi spună păsurile şi să adreseze sesizări municipalităţii. Numărul de telefon 0800801000 a fost apelat, gratuit, anul trecut, de 83 ori, rezultând o medie de şapte apeluri pe lună. Toate sesizările au fost preluate de un agent al Poliţiei Locale şi au fost soluţionate în mod operativ de poliţiştii locali şi reprezentanţii administraţiei publice.
 

Comentarii

comentarii