Acasă Politica „Primăria premeditează falimentarea transportului în comun din Lugoj”

„Primăria premeditează falimentarea transportului în comun din Lugoj”

DISTRIBUIȚI

Susţine Marius Martinescu, preşedintele PDL Lugoj, opinând că, astfel, „se pregăteşte, probabil, vânzarea societăţii Meridian 22 către firma Remondis” Democrat-liberalii lugojeni au declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că pe ordinea de zi a ultimei şedinţe a consiliului local trebuia introdus şi un proiect de hotărâre privind rentabilizarea transportului în comun din Lugoj. „În ultima şedinţa a Consiliului Local Lugoj a fost discutat Raportul Comisiei de analiză şi verificare a serviciului de transport public local din cadrul societăţii Meridian 22. Lecturând acest material am observat că cei patru consilieri iniţiatori, Albin Gaidoş, Iosif Pozsar, Cristian Galescu şi Ioan Barboni (reprezentanţi ai PNL, UDMR, PSD şi PRM – n.a.), au solicitat introducerea pe ordinea de zi a şedinţei consiliului local şi luarea unei hotărâri privind rentabilizarea transportului în comun din Lugoj. Pentru acest lucru, cei patru consilieri au redactat o expunere de motive, iar conform Legii administraţiei publice locale şi a Regulamentului de funcţionare a Consiliului Local Lugoj ar fi trebuit ca, în baza acestui raport, să fie introdus pe ordinea de zi un proiect de hotărâre privind acest subiect, nu doar discutarea lui la capitolul diverse”, a declarat Marius Martinescu, preşedintele PDL Lugoj, menţionând: „Din conţinutul raportului rezultă că, în momentul de faţă, transportul în comun din Lugoj este asigurat de patru autobuze şi două microbuze, aflate în circulaţie. Ironia sorţii este că din cele patru autobuze aflate în circulaţie, unul este închiriat de la UDMR şi acesta este cel mai costisitor, ca întreţinere şi consum de combustibil. De remarcat este faptul că, în final, raportul consemnează două posibilităţi de redresare a costurilor privind transportul în comun, activitate care funcţionează, în momentul de faţă, cu o pierdere lunară medie de 15.000 de lei, sumă pe care Primăria refuză să o deconteze deşi ar avea obligaţia legală vizavi de deconturile privind costurile transportului în comun. Dar se pare că, prin neplata acestei subvenţii pentru transportul în comun, se fac cărţile pentru firma Remondis, fiind un cui suplimentar bătut în temelia societăţii Meridian 22, deoarece altă variantă recomandată pentru rentabilizarea transportului în comun se referă la propunerea privind externalizarea sau concesionarea acestei activităţi în orice formă juridică agreată de primar. Pierderile înregistrate de societatea Meridian 22, privind activitatea de transport în comun, acumulate în anul 2010 se ridică la 110.000 de lei, reprezentând diferenţa neîncasată din subvenţie, iar pe primele patru luni ale anului 2011 suma neîncasată este de 65.000 de lei. Este de menţionat şi faptul că preţul biletelor şi al abonamentelor nu a fost majorat din anul 2005, iar în această situaţie este clar că Primăria premeditează falimentarea acestei activităţi, pregătind, probabil, vânzarea societăţii Meridian 22 către firma Remondis”.
 

Comentarii

comentarii