În perioada ianuarie – aprilie s-a derulat activitatea de monitorizare şi control a echipei operative, constituită la nivelul Direcţei de Mediu din cadrul Primăriei Timişoara. Această echipă a fost înfiinţată la începutul anului 2011, urmare a aprobării prin Hotărâre de Consiliu Judeţean a Programului Integrat de Gestionare a Calităţii Aerului pentru Aglomerarea Timişoara. Echipa operativă a verificat 33 obiective (agenţi economici), fiind emise două amenzi contravenţionale şi două avertismente. În vederea îmbunătăţirii calităţii aerului şi încadrarea Timişoarei în valorile limită pentru indicatorii de calitate a aerului, pe lângă lucrările de salubrizare stradală, respectiv măturat mecanic, care se efectuează zilnic, s-au reluat din data de 15 aprilie şi lucrările de spălat mecanic al carosabilului. De asemenea, din data de 16 aprilie s-au reluat şi lucrările de spălat mecanic cu soluţie biologică pentru fixarea prafului, în partea de nord a municipiului, unde este inclusă zilnic Calea Aradului şi zonele adiacente, iar în partea de sud a municipiului este inclusă Calea Şagului şi zonele adiacente.