Acasă Actualitate Primul tronson din autostrada Timişoara-Lugoj e aproape gata

Primul tronson din autostrada Timişoara-Lugoj e aproape gata

DISTRIBUIȚI

FOTO

„Ultimele două faze înainte de darea în funcţiune sunt aşternerea completă a stratului de asfalt-uzură şi marcajele aferente”, spune Marius Popovici

 

Primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj este aproape de finalizare. Lucrările sunt mult avansate pe această parte de autostradă ce în curând va fi funcţională. „Parcurgând, în aceste zile, şantierele autostrăzii A1, a Vestului, sunt de părere că în perioada următoare vom avea circa 65 de kilometri de autostradă daţi în folosinţă, de la Izvin până la Pecica via Giarmata-Arad, lucru care înseamnă pentru autoturisme un traseu de circa 30 de minute. Pe vechiul traseu: drum naţional – oraş Timişoara însemna un drum de circa o oră şi jumătate (distanţa de la Izvin la Pecica), iar pentru camioane un timp de deplasare şi mai lung”, e de părere Marius Popovici (prim-vicepreşedinte PNŢCD Timiş), inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

 

„Rampele de acces şi coborârile de pe overpass-uri sunt în stadiu de finalizare”

„Situaţia pe by-pass Timişoara a acestor zile este bună, ritmul alert, tronsonul, în toată lungimea sa, are stratul de asfalt binder aşternut, parapeţii mediani sunt aproape de finalizare, viaductele de pe autostradă finalizate şi racordate la asfalt, iar rampele de acces şi coborârile de pe overpass-uri sunt în stadiu de finalizare, ultimele două faze înainte de darea în funcţiune sunt aşternerea completă a stratului de asfalt-uzură şi marcajele aferente. Problema rămâne în continuare nodul rutier de la Giarmata, a cărui subtraversare nu a fost finalizată (parte din proiectul Timişoara-Arad). În situaţia actuală accesul pe autostradă se va face, momentan, printr-un giratoriu, iar accesul de pe DN 6, între Izvin şi Remetea, tot de pe un giratoriu”, spune Popovici.

Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri. Lotul I începe de la Nord de localitatea Giarmata, la circa 1 kilometru de aceasta şi se orientează către Sud-Est, ocolind localitatea Giarmata prin Estul acesteia, după care traseul se îndreaptă spre Est, mergând pe la Nord de Drumul Naţional 6 şi se termină la Nord de kilometrul 54+000, unde se asigură schimbul de trafic cu DN6. Sunt patru poduri, 6 pasaje pentru autostradă şi 11 podeţe. Valoarea lotului I este de peste 210 milioane de lei – fără TVA – iar contribuţia Uniunii Europene este de peste 178 de milioane de lei, în timp de Guvernul României pune peste 31 de milioane de lei.

Comentarii

comentarii