Acasă Actualitate Primul tronson din autostrada Timişoara-Lugoj e gata de inaugurare

Primul tronson din autostrada Timişoara-Lugoj e gata de inaugurare

DISTRIBUIȚI

Primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj e gata. Şi cu gard, şi cu glisieră laterală, indicatoare de localităţi şi de viteză, marcaje, tot ce trebuie. Parcarea de la mijlocul acestui tronson de autostradă e în stadiu de finisare, la 4 kilometri de Giarmata. Următoarea parcare va fi la 10 kilometri de Arad (pentru că autostrada Timişoara-Lugoj face joncţiunea cu Timişoara-Arad)… şi acolo se lucrează. La inaugurarea autostrăzii, ce va avea loc în aceste zile, va participa, cel mai probabil, prim-ministrul Victor Ponta. Pregătiri pentru ca această inaugurare să aibă loc se fac deja. Grosul lucrărilor s-a executat în 2012, începutul şi primele lucrări de terasamente au fost în toamna anului trecut. Autostrada are 3 viaducte şi 4 overpass-uri, toate finalizate cu strat rutier şi cu rampele de acces terminate.

„Soluţia adoptată la overpass-uri este cu culei din beton armat şi grinzi longitudinale din oţel, cu armătură şi suprabetonare. Remarc gardurile supraînălţate la overpass-uri (poduri peste autostradă) deasupra autstrăzii, pentru a evita orice aruncare de obiecte pe maşini”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere. În sfârşit, nodul de circulaţie Giarmata este finalizat, cu subtraversarea autostrăzii şi două giratorii generoase, cu rază mare de curbură, pentru un acces facil al tirurilor.

32 de kilometri de la Timişoara la Lugoj

Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri. Lotul I începe de la Nord de localitatea Giarmata, la circa un kilometru de aceasta şi se orientează către Sud-Est, ocolind localitatea Giarmata prin Estul acesteia, după care traseul se îndreaptă spre Est, mergând pe la Nord de Drumul Naţional 6 şi se termină la Nord de kilometrul 54+000, unde se asigură schimbul de trafic cu DN6. Sunt patru poduri, 6 pasaje pentru autostradă şi 11 podeţe. Valoarea lotului I este de peste 210 milioane de lei – fără TVA – iar contribuţia Uniunii Europene este de peste 178 de milioane de lei, în timp de Guvernul României pune peste 31 de milioane de lei.

Comentarii

comentarii