Acasă Actualitate Regulament nou pentru terasele sezoniere din Timişoara

Regulament nou pentru terasele sezoniere din Timişoara

DISTRIBUIȚI
În şedinţa de consiliu din 1 martie, consilierii municipali ai Timişoarei au aprobat, prin vot, şi o hotărâre de consiliu ce se referă la condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal – terase sezoniere din Timişoara. Vechiul regulament, emis în ianuarie 2007, a impus  o oarecare uniformitate în peisajul teraselor din oraş, însă avea unele lacune şi neclarităţi, astfel că s-a dorit reglementarea tuturor situaţiilor constatate de inspectorii primăriei.

 „Începând cu anul 2007 , după apariţia Hotărârii Consiliului Local nr. 5, activitatea desfăşurată de comercianţi a fost mult disciplinată, dar , în practică s-au constatat unele deficienţe care necesită a fi reglementate. Având în vedere faptul că pentru o mai bună desfăşurare a activităţii comerciale pe raza municipiului este necesar să se aducă unele modificări ale  HCL  5/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal pe raza Municipiului Timişoara, considerăm oportun a se adopta o hotărâre prin care să se realizeze aceste modificări care să ducă la îmbunătăţirea exerciţiului comercial”, se motiva necesitatea noului regulament. Noua hotărâre de consiliu aduce practic unele clarificări şi câteva modificări ale regulamentului existent până în 1 martie, aprobat în 2007. A fost introdus un capitol nou în regulament – „Definiţii şi clasificări” -, s-a introdus o anexă cu documentele necesare pentru avizare, au fost introduse noi sancţiuni, au fost aduse noi prevederi referitoare la modul de amplasare şi funcţionare a teraselor etc .  După aprobarea noii hotărâri de consiliu, articolele 13-18, privind funcţionarea teraselor, din HCL 5/2007 au fost revocate. Nerespectarea noului regulament atrage amenzi cuprinse între 200 şi 1.500 de lei. 
 
Nu mai mult de 250 de metri de punctul de lucru
 
Una dintre noutăţi prevede că pot participa la licitaţia publică pentru amplasarea unei terase  doar  comercianţii care deţin  punct de  lucru de alimentaţie publică în  funcţiune cu  grup sanitar propriu la  mai puţin de  250 de metri faţă de amplasamentul licitat. În plus, societatea care doreşte să amenajeze o terasă trebuie să prezinte  acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor  comerciale eliberat de către Primăria Timisoara, vizat la zi. O altă prevedere nouă îi obligă pe patronii de terase să întrerupă sau să restrângă activitatea în cazul efectuării unor lucrări edilitare sau  în cazul în  care funcţionarea pe acel amplasament este de natură a cauza prejudicii proprietarilor imobilelor învecinate. 
 
Acte necesare
 
Fie că vor să-şi amplaseze terase pe teren proprietate personală, fie că e vorba de teren public închiriat de la primărie, patronii trebuie să prezinte un dosar destul de stufos. Conform regulamentului impus de municipalitate, actele necesare pentru avizarea activităţii teraselor sezoniere sunt: cerere tipizată; acte firmă (certificat de înregistrare + certificat constatator pentru punctul de lucru cu activitate de alimentaţie publică in functiune obţinute de la ORC); certificat fiscal (obţinut de la Direcţia Fiscală) din care să rezulte că nu sunt datorii la bugetul  local; plan de situaţie 1:500 (obţinut de la Primăria Timişoara), pe care se va desena la scara poziţia terasei şi cotele (întocmit de un arhitect autorizat); plan de încadrare scara 1:5000 (obţinut de la Primăria Timişoara); prezentarea listei de meniuri şi preţuri în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională; prezentarea ţinutei personalului de deservire a terasei , cu poză; proiect arhitectural întocmit de un arhitect compus din:  ansamblul terasei, secţiune terasă, mobilier, sistem de acoperire, calitatea materialelor, sistem iluminat (dacă este cazul), jardiniere (dacă este cazul); personalizare servicii (veselă, grafică); comercianţii care au deţinut acord de funcţionare pentru comerţ stradal şi terase în anul precedent îl vor depune la dosar în copie xerox; acord pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale eliberat de către Primăria Timişoara pentru punctul de lucru,  în baza Legii 650/2002, în copie, vizat la zi; autorizaţie de construire pentru terasă, dacă este cazul ; extras de carte funciară, pentru teren propritate privată, nu mai vechi de 30 zile, în situaţia în care se doreşte funcţionarea pe teren proprietate personală; contract de închiriere/comodat, în situaţia în care se doreşte funcţionarea pe teren proprietate personală. 
 
 

Comentarii

comentarii