În cadrul Proiectului “Schemă inovativă de adaptabilitate și specializare S.I.A.S.”, selectat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi cofinanțat din Fondul Social European, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în calitate de partener coordonator şi Camera de Comerţ şi Industrie a Judeţului Vâlcea – partener, au organizat, în perioada 1- 4 aprilie 2012, la Băile Govora, cursul „Manager îmbunătăţire procese“, la care au participat 43 de directori generali, directori departamente / servicii /oficii, absolvenţi ai cursului de consultant cameral şi angajaţi din 24 de camere de comerţ din România.
Au fost abordate tematici de interes pentru managementul sistemului cameral: Managerii şi performanţa. Eficacitate şi eficienţa sistemului organizaţiei; Analiza SWOT a camerelor de comerţ; Construcţia de către camerele de comerț și industrie a unei scheme de ajutor de minimis în favoarea firmelor; Matricea analizei strategice Boston Consulting Group. Modele de analize strategice; Procesul managerial în camerele de comerţ; Planificarea şi organizarea. Structuri organizatorice; Management prin centre de profit / responsabilitate; Conducerea. Motivarea. Controlul; Dificultăţi ale demersului strategic în camerele de comerţ; Managementul prin proiecte. În cadrul atelierului „Dinamica prestărilor de servicii de către camerele de comerţ”, au fost discutate serviciile pentru sustenabilitatea financiară a camerelor şi aspecte privind managementul specific organizaţiilor camerale. De asemenea, au fost realizate aplicaţii practice, studii de caz şi vizite la sediul CCI Vâlcea, Centrul de Afaceri Flandra – Vâlcea SA şi Centrul de Congrese şi Expoziţii Oltexpo SA, ca obiective importante pentru mediul de afaceri din Regiunea Sud-Vest Oltenia. Cursul a fost susţinut de cadre universitare de la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor a Universităţii de Vest Timişoara – partener în proiect. “Oportunitatea de a împărtăşi cu omologii noştri experienţe de management la nivel cameral, abordarea tehnică şi amănunţită a temelor prezentate cu exemple practice aplicabile la nivelul sistemului cameral, corelările între teoria generală şi specificul activităţii camerale, interactivitatea, profesionalismul lectorilor, modul impecabil de organizare a cursului” – sunt cele mai frecvente aprecieri făcute de participanţi în chestionarele de evaluare finală. După finalizarea formării în meseria de consultant cameral a peste 200 de angajaţi ai camerelor de comerţ din România, activitatea de specializare a acestora continuă cu schimburile de experienţă şi bune practici la nivel naţional. După acţiunile de la Bacău şi Băile Govora, în perioada 24-27 aprilie, CCIA Timiş şi CCI Braşov derulează, la Braşov, cel de-al treilea schimb de experienţă având ca tematici: Scrierea de proiecte pentru terţi; Camerele de comerț și industrie în relaţia cu clienţii; Instruire activitate tutori.