Acasă Economic Românii sunt tot mai preocupați de siguranța și viitorul copiilor

Românii sunt tot mai preocupați de siguranța și viitorul copiilor

DISTRIBUIȚI

Taxa anuală de școlarizare la facultățile din România variază între 2.500 și 10.000 de lei, în timp ce la universitățile din străinatate se situeaza între 4.000 și 63.000 lei în țările din Uniunea Europeană și 150.000 lei în Statele Unite ale Americii, potrivit unei cercetari realizate de ING Asigurări de Viață pe baza informațiilor publicate de instituțiile de învățământ. Aceste cheltuieli nu includ cazarea, al carei cost anual poate urca până la 6.000 – 8.000 de lei în România dacă se face în locuințe închiriate, și până la 3.000 – 7.000 lei dacă se face într-un camin de stat sau privat. În ceea ce privește costul anual al cazării în străinătate, acesta este de aproximativ 10.000 de lei în țările Uniunii Europene și de circa 50.000 de lei în SUA. Astfel, cheltuielile pentru susținerea unui copil la studii într-o facultate din România depășesc, în varianta cea mai accesibilă, 450 de lei pe lună (respectiv 5.500 lei pe an) – o sumă importantă, în condițiile în care reprezintă mai mult de o treime din salariul mediu lunar net. Potrivit Institutului Național de Statistică, câştigul salarial mediu nominal net a fost de 1.339 lei în luna august 2010.
“Alocarea din timp a unei părți din bugetul familiei pentru un plan financiar pentru copii ne permite să le asigurăm acestora accesul la educația dorită, dar și posibilitatea de a-și urma visele şi în situația în care noi nu vom mai fi lângă ei să-i susținem. La ING, sumele plătite în 2010 pentru acest tip de poliță copiilor care au implinit 18 ani – respectiv contracte ajunse la maturitate – și celor ai căror părinți au decedat în timpul derulării contractului depășesc 1,4 milioane de lei. Peste 70% din această sumă reprezintă maturități”, a declarat Cornelia Aurelia Coman, director general ING Asigurări de Viață. „Informarea consumatorilor cu privire la nevoia de a economisi pentru viitorul copiilor este un reper important în activitatea noastră și, în acest sens, am inițiat o nouă campanie de constientizare a acestei nevoi de către părinți. Ceea ce vrem să le transmitem părintilor este că suntem aproape de ei în demersul de a-și susține financiar copiii și le oferim oricând suportul nostru în planificarea viitorului lor”, spune Carmen Soare, director marketing ING Asigurări de Viață.

Părinții vor să asigure rente anuale pentru copii

Până la sfârșitul lunii noiembrie, ING desfășoară o campana „Viitorul pe înțelesul părinților”. Aceasta face parte din demersul de comunicare de masă inițiat la începutul lunii octombrie (“Introducere în Viitorologie”) și continuă seria de promoții anuale susținute de ING pentru conştientizarea de catre părinți a nevoii de a economisi pentru copii. Campania „Viitorul pe înțelesul părinților” are ca premiu principal o excursie de patru zile cu familia la Science Museum și Royal Observatory din Londra, Marea Britanie, dar și alte premii pe care participanții le pot câștiga prin tragere la sorți. La promotie participă atât persoanele care incheie un plan financiar pentru copii la ING în perioada 1 octombrie – 30 noiembrie, cât și clienții exstenți care recomandă cunoscuților aceste produse. “Planurile financiare pentru copii sunt printre cele mai solicitate produse din portofoliul ING Asigurări de Viață, reprezentând circa o treime din totalul vânzărilor noi din 2010 și un sfert din întreg portofoliul de contracte în vigoare”, spune Cornelia Coman. „Constientizarea faptului că, și în România, costul educatiei crește constant și va pune o presiune tot mai importantă asupra bugetului familiei, îi determină pe consumatori să suplimenteze sumele economisite și resursele alocate asigurării pentru copii”. Astfel, în portofoliul de planuri financiare pentru copii încheiate la ING Asigurări de Viață în primele nouă luni din 2010, suma asigurată medie este cu 13% mai mare față de perioada similară din anul precedent, în timp ce prima brută anuală este cu circa 10% mai mare comparativ cu 2009. Planurile financiare pentru copii oferă părinților posibilitatea de a strânge constant și pe termen lung sume de bani pentru startul în viața de adult a copiilor. Ponderea tot mai ridicată a clienților care optează să încaseze sub formă de rente anuale sumele acumulate prin intermediul planurilor financiare pentru copii – 64% în 2010 comparativ cu 50% în 2009 – demonstrează faptul că părinții economisesc în principal pentru a le asigura copiilor un sprijin financiar în primii ani de maturitate, atunci când aceștia au nevoie mai mult de sprijin pentru a porni pe propriul drum. În plus, dorința părinților de a asigura din timp o sursă de venituri pentru copii la maturitate este reflectată de ponderea mare a celor care încheie un plan financiar de la vârste foarte mici ale copiilor lor. În portofoliul de polițe noi din această categorie al ING Asigurări de Viață, proporția cea mai mare (46%) este reprezentată de contractele pentru copiii mai mici de 2 ani, în crestere cu 4 procente față de anul precedent. De asemenea, circa o treime din polițele noi sunt încheiate pentru beneficiari cu vârsta cuprinsă în intervalul 3-6 ani. Peste jumătate dintre clienții care au încheiat anul acesta un plan financiar pentru copii la ING Asigurări de Viață sunt femei (55%) și au venituri lunare cuprinse între 800 și 2.000 de lei (54%). Cei mai multi au vârste cuprinse între 25 și 44 de ani (94%) și sunt căsătoriți (în proporție de 86%).

Comentarii

comentarii