Acasă Actualitate Se deschide un nou lot de autostradă în Vestul ţării. Pe unde...

Se deschide un nou lot de autostradă în Vestul ţării. Pe unde se va circula şi cât timp veţi economisi

DISTRIBUIȚI

Deschiderea lotului I de autostradă Pecica-Nădlac va vaea loc de la o zi la alta. Cum date oficiale nu există, încă, surse de la nivelul constructorilor dau ca aproape sigură deschiderea acestui lot care merge până la graniţa României cu Ungaria mâine, poimâine, ori cel târziu săptămâna viitoare. A devenit „tradiţie” ca în această perioadă să fie dat în funcţiune unul sau mai multe loturi de autostradă. În 2011 s-a inaugurat Timişoara-Arad plus centura Arad, în 2012 Deva-Simeria, în 2013 lot I Lugoj-Deva, respectiv Şanoviţa-Traian Vuia, iar în 2013 – în decembrie, lotul din autostrada Deva-Sibiu (cu crăpăturile de rigoare). „Cei 27 de kilometri de la DN7 Pecica până la Nădlac creează premise pentru economisirea de circa 15-20 de minute pe drumul spre Ungaria, dar şi evitarea unui oraş foarte aglomerat – Pecica, şi a unui drum naţional Pecica-Nădlac cu foarte multă aglomeraţie şi pericol de accidente. Va fi, în acelaşi timp, şi prima autostradă cu ieşire din România”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul cosntrucţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere. Construcţia lotului a început în aprilie, când mai era de făcut 22 de kilometri plus cei şase de drum naţional, pentru lotul Pecica-Nădlac.

Cum se va circula cu nou lot în funcţiune?

Dar cum se va circula acum, cu noul lot care va fi dat în folosinţă? Pentru început se va circula de la Centura Arad circa 9 kilometri pe drumul naţional, apoi la dreapta, pe autostrada spre Nădlac – 27 de kilometri, apoi ieşire, momentan spre oraşul Nădlac – 6 kilometri de drum naţional şi folosirea vechiului punct de trecere a frontierei. „În perspectiva primăverii 2015, martie-aprilie, constructorul de pe lotul doi Pecica – Arad are de finalizat în primul rând circa un kilometru de la nodul Pecica până la calea ferată Arad-Pecica, restul autostrăzii fiind circa 9 kilometri la nivel de asfalt de uzură, cu observaţia că trebuie complet refăcute taluzurile autostrăzii în umplutură, în rambleu, aceste taluzuri fiind puternic distruse de precipitaţiile din ultimele luni. Până în perioada martie-aprilie şi partea maghiară de autostradă cred că va fi terminată complet”, mai spune Popovici. Toţi transportatorii vor putea recalcula timpii de mers cu o reducere de jumătate – trei sfert de oră, pe partea românească fiind 92 de kilometri de la Remeta până la Nădlac.

Comentarii

comentarii