Acasă Actualitate Tipografie pentru elevii cu deficienţe de auz de la Liceul Special Gheorghe...

Tipografie pentru elevii cu deficienţe de auz de la Liceul Special Gheorghe Atanasiu din Timişoara

DISTRIBUIȚI

Copiii de la Liceul Tehnologic Special “Gheorghe Atanasiu” Timișoara au, de joi, 4 decembrie, la dispoziţie o tipografie. Astăzi s-a deschis oficial tipografia în care lucrează elevi ai liceului cu deficienţe de auz. Copiii cu deficienţe de auz realizează pliante, calendare, felicitări şi alte produse. Din anul şcolar viitor, cel mai probabil, la liceu va funcţiona o clasă specială profesională de tipografi, unde copiii vor învăţa teoretic şi practic această meserie – o comisie specială va vizita această tipografie, pentru a vedea dacă acest cerc de tipografie îndeplineşte toate condiţiile pentru ca de anul viitor să devină o clasă de învăţământ special profesional. Atelierul vocaţional se adresează tinerilor şi adolescenţilor cu surdocecitate şi deficienţe senzoriale multiple, în scopul integrării lor sociale şi încadrării lor viitoare pe piaţa muncii. Valoarea investiţiei pentru acest atelier este de 40.000 lei. “În urma colaborării se văd lucruri bune. Rămân în timp pentru copii lucruri de care ei beneficiază. Mă bucur că aţi ales tipografia. Mi-am dorit ca acest proiect să nu se oprească la faza asta, ci să meargă mai departe. Vreau să mergem mai departe cu această idee prin înfiinţarea unei clase de învăţământ special, să faceţi această clasă. Veţi găsi în nomenclatorul meseriilor meseria de tipograf, să pregătim aceşti copii în această meserie, avem din belşug agentul economic. Sunt foarte multe edituri cu care puteţi să încheiaţi parteneriate. Puteţi obţine fonduri extrabugetare”, a spus prof. dr. Liana Mitran, inspector şcolar general în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, prezentă la eveniment. La manifestare au fost prezenţi şi reprezentanţii CJ Timiş, vicepreşedintele Călin Dobra, dar şi reprezentanţii Inspectoratului Şcolar – inspectorul şcolar general adjunct Halasz Ferenc şi Diana Bumbăcilă – inspector de specialitate la IŞJ Timiş.

Proiectul mărește semnificativ șansele de integrare socială a tinerilor cu surdocecitate și deficiențe senzoriale multiple

Mini-tipografia este unul dintre cele două ateliere dezvoltate de Sense Internaţional (România) şi partenerii locali în Arad și Timișoara prin proiectul „Sens pentru viață”, proiect câştigător în cadrul fondului de finanţare „Lumea prin culoare şi sunet” 2014 al Fundației Orange. Proiectul beneficiază de finanțare și din partea Fundației Medicor. ”Sens pentru viață” este un proiect Sense Internațional (România) – SI(R) ce își propune să îmbunătățească viața copiilor și tinerilor cu surdocecitate și deficiențe senzoriale multiple (DSM) prin dezvoltarea de servicii vocaționale dedicate acestora. Centrele vocaționale se adaugă celor înființate deja de SI(R) în 2013 cu finanțare de la Fundația Orange în București (o mini-tipografie), Iași (un centru de modelare a marțipanului) și Galați (o mini-seră), care vor fi susținute și dezvoltate în continuare. In fiecare an, 50 de tineri cu surdocecitate/DSM vor învăța o meserie în cele 5 centre vocaționale. SI(R) se numără printre cei 9 câștigători ai unei finanțări din partea Fundației Orange, prin fondul de finanţare „Lumea prin culoare şi sunet”, ediția 2014. Valoarea totală a finanțării pentru proiectul Sens pentru viață este de 226.797 lei.
”Ideea acestui proiect a venit de la părinții și profesorii copiilor cu surdocecitate și deficiențe senzoriale multiple, îngrijorați de soarta copiilor lor după absolvirea școlii. Tot ce ne dorim prin acest proiect este ca tinerii să învețe o meserie și să dobândească acele aptitudini absolut necesare pentru integrarea lor socială și profesională, astfel încât să poată duce un trai independent.” Cristiana Salomie, Director Sense Internațional (România)
„Proiectul mărește semnificativ șansele de integrare socială a tinerilor cu surdocecitate și deficiențe senzoriale multiple. Centre vocaționale au un rol foarte important pentru acești tineri, oferindu-le oportunitatea învățării unei meserii și astfel, posibilitatea de a avea o viață adultă normală.” a declarat Amalia Fodor, Director Executiv al Fundației Orange.

Comentarii

comentarii