Acasă Actualitate Trusted Brands 2013 – românii au încredere în mărcile românești

Trusted Brands 2013 – românii au încredere în mărcile românești

DISTRIBUIȚI

rd-trusted-brandsCe companii și ce mărci au reușit să păstreze sau să câștige încrederea românilor în acest an? Care sunt mașinile, băncile, cosmeticele sau medicamentele pe care le preferă? Dar ceilalți europeni? Răspunsurile la aceste întrebări și la multe altele le dezvăluie Trusted Brands 2013, cel mai important studiu de piață asupra consumatorului în Europa, realizat de Reader’s Digest în 12 țări, printre care și România.

Obiectivul studiului, ajuns în acest an la a treisprezecea ediție în Europa și a opta ediție în România, este identificarea și premierea mărcilor care au reușit să câștige încrederea europenilor în acest an.
În România, rezultatele Trusted Brands 2013 au evidențiat că, mai mult decât ceilalți europeni, românii rămân fideli mărcilor care au reușit să le câștige încrederea. La majoritatea categoriilor, liderii rămân aceiași – ceea ce demonstrează o incredibilă soliditate, forță și stabilitate a brandurilor consacrate. Rezultatele arată, an de an, consecvența. Mai mult, o bună parte dintre ocupanții locului întâi își consolidează poziția de la un an la altul, înregistrând creșteri constante ale procentului de încredere din partea consumatorilor. În top se situează categoriile vitamine și furnizori servicii internet (Eurovita și RCS&RDS), ambele cu o creștere de 9% față de 2012. Există și branduri care au reușit să își păstreze supremația în topul încrederii opt ani la rând, de la începutul studiului (Untdelemn de la Bunica la categoria ulei de gătit, Borsec la categoria apă minerală și Ariel la categoria detergent). Singurele schimbări de lider au apărut la categoriile produse lactate (unde Napolact a reușit, în 2013, să detroneze la nivel de percepție și încredere Danone, câștigătorul precedentelor șapte ediții) și produse cosmetice (unde Avon a ocupat în acest an poziția întâi, deținută în anii trecuți de Nivea).
După ce, încă din 2010, studiul a consemnat revenirea în forță a brandurilor românești, 2013 aduce confirmarea faptului că încrederea românilor în mărcile autohtone crește constant. Pe lângă Napolact, care “a depășit” Danone, remarcăm în acest an, la categoria automobile, că încrederea în Dacia a crescut de la 16,5% (în 2010) la 22,4% (în 2013). La categoria profesii, campionii încrederii la români rămân, ca și în anii trecuți, pompierii (88%), piloții (83%) și farmaciștii (80%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situează politicienii (doar 6% au încredere în ei), liderii de sindicat (cu doar 15% procent de încredere) și vânzătorii de mașini (20%). Îngrijorător este faptul că în România încrederea în profesori s-a dovedit a fi cea mai mică din Europa (57%, față de 72% media europeană).
“După opt ani în care am sondat încrederea românilor în mărcile autohtone și internaționale, mă bucură să pot vorbi din nou de câștigători “tradiționali” ai studiului Trusted Brands. Românii dovedesc că, odată ce o marcă reușește să le câștige încrederea, aceasta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Remarcăm în ultimii ani o consolidare a poziției mărcilor care ne-au câștigat încrederea, împreună cu o creștere a încrederii în mărcile românești”, spune Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest România. În tarile în care au câștigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul să folosească gratuit emblema Trusted Brands în campaniile publicitare, sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se și întâmplă. Branduri de renume, precum Nivea, Ariel, Borsec, Eurovita, Untdelemn de la Bunica, Philips și altele, au ales deja să afișeze cu mândrie emblema Trusted Brands in campaniile lor. Trusted Brands 2013 s-a desfășurat concomitent în 12 țări europene, printre care și România, respondenții având la dispoziție pentru a alege 20 de categorii comune celor 12 țări și un număr de maximum 18 categorii locale. Participanții la sondaj nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugați să nominalizeze ei înșiși mărcile în care au încredere și să le evalueze apoi în funcție de “Calitate”, “Valoare excelentă”, “Imagine puternica”, “Înțelegerea nevoilor clienților” și „Responsabilitate socială”. Studiul a fost realizat prin corespondență, în perioada septembrie – noiembrie 2012, iar respondenții au fost selectați din baza de date de clienți activi ai Reader’s Digest din cele 12 țări europene: Belgia, Republica Ceha, Elveția, Finlanda, Franța, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Rusia și Slovenia. În perioada menționată, în Europa s-au trimis 177.500 de chestionare cu întrebări deschise.

Comentarii

comentarii